Ενδιαφέροντα από την Ελλάδα καί τον κόσμο

Η εκπληκτική «κοιλάδα των κρίνων»!

2014-07-14 20:22

Στην κεντρική ακτή της Καλιφόρνιας η οροσειρά Santa Lucia δημιουργεί ένα μεγάλο φαράγγι ανάμεσα στα βουνά, δύσκολο στην πρόσβαση αλλά παρόλα αυτά εκπληκτικό στη θέα. Ειδικά την άνοιξη! Όταν οι λευκοί κρίνοι κάνουν την εμφάνισή τους και πλημμυρίζουν την κοιλάδα. Η ονομαστή Calla Lily Valley στο Big Sur προσφέρει μοναδικό θέαμα μετατρέποντας ολόκληρη την περιοχή σε έναν από τους πλέον δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Καλιφόρνιας.

perierga.gr - Η εκπληκτική

Η καλύτερη ώρα για να θαυμάσει κάποιος το τοπίο είναι με τη δύση του ήλιου, όταν τα πορτοκαλί χρώματα του ουρανού χρωματίζουν με τον τρόπο τους το έδαφος και το λευκό των κρίνων δημιουργεί μια εξαιρετική αντίθεση. Οι τυχεροί δεν έχουν παρά να απολαύσουν το ανθισμένο τοπίο και να γεμίσουν το δίχως άλλο τη φωτογραφική μηχανή τους…

perierga.gr - Η εκπληκτική
perierga.gr - Η εκπληκτική
perierga.gr - Η εκπληκτική
perierga.gr - Η εκπληκτική
perierga.gr - Η εκπληκτική
perierga.gr - Η εκπληκτική

 

 

perierga.gr/

Το «πιο μαύρο υλικό του κόσμου» είναι τόσο μαύρο που δεν φαίνεται

2014-07-14 16:58

Το «πιο μαύρο υλικό του κόσμου» είναι τόσο μαύρο που δεν φαίνεται

Το κεντρικό τμήμα του αλουμινόχαρτου που έχει επιστρωθεί με Ventablack είναι κι αυτό τσαλακωμένο, το μάτι όμως βλέπει μόνο μια μαύρη τρύπα (Πηγή: Surrey Nanosystems)  

 
 
Σάρεϊ, Ηνωμένο Βασίλειο
Είναι τόσο μαύρο που πλησιάζει την ανυπαρξία, μια απύθμενη τρύπα στον φωτεινό κόσμο που γνωρίζουμε. Τίποτα δεν φαίνεται πιο μαύρο από το Ventablack, ένα σχεδόν εξωπραγματικό υλικό που αναπτύχθηκε από βρετανική εταιρεία νανοτεχνολογίας.

Το κατάμαυρο Ventablack «απορροφά το 99,6% της εισερχόμενης ακτινοβολίας, ποσοστό που πιστεύεται ότι είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ» καμαρώνει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία Surrey Nanosystems.

To νέο υλικό, το οποίο αναπτύχθηκε για αεροδιαστημικές εφαρμογές, είναι ουσιαστικά μια επίστρωση από νανοσωλήνες άνθρακα που ορθώνονται κάθετα σε μια επιφάνεια αλουμινίου.

Ακόμα και αν το αλουμίνιο τσαλακωθεί, το ανθρώπινο βλέπει μόνο ένα αβυσσαλέο μαύρο, μαύρο που θα μπορούσε να είναι επίπεδο ή να έχει άπειρο βάθος.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, τίποτα στο Σύμπαν δεν είναι απόλυτα μαύρο εκτός από τις μαύρες τρύπες. Όλα τα υπόλοιπα αντικείμενα, από τα μαύρα μπλουζάκια μέχρι τα κάρβουνα, εκπέμπουν πάντα ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, έστω κι αν η ακτινοβολία αυτή βρίσκεται έξω από τις δυνατότητες της ανθρώπινης όρασης.

Για την ακρίβεια, λοιπόν, το Ventablack είναι μαύρο μόνο σε ένα μικρό τμήμα του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος: από το ορατό φως, στο οποίο η απορρόφηση φτάνει το 99,96%, μέχρι το άπω υπέρυθρο, με απορρόφηση 99,85%.

Συγκριτικά, ένα άλλο κατάμαυρο υλικό που παρουσίασε το 2011 η NASA απορροφά το 99% του φωτός όχι μόνο στα ορατά μήκη κύματος, αλλά και στο υπεριώδες και το υπέρυθρο φάσμα. Στο ανθρώπινο μάτι, όμως, το Ventablack φαίνεται πιο μαύρο. 

Το μυστικό είναι ότι τα εισερχόμενα φωτόνια περνούν μέσα από τα μικροσκοπικά κενά που χωρίζουν τους νανοσωλήνες και τελικά απορροφώνται μέσα στο υλικό -η πιθανότητα ανάκλασης και απόδρασης είναι σχεδόν μηδενική.

Η Surrey Nanosystems έχει ήδη ξεκινήσει τις παραδόσεις σε εταιρείες οπλικών συστημάτων και διαστημικών εφαρμογών, καθώς η κύρια εφαρμογή του Ventablack είναι η μείωση των εσωτερικών ανακλάσεων σε τηλεσκόπια και άλλα ευαίσθητα στο φως όργανα. Μια άλλη εφαρμογή είναι το καλιμπράρισμα διαστημικών καμερών, στο οποίο η κάμερα πρέπει να στραφεί προς μια όσο πιο γίνεται μαύρη επιφάνεια.

Το νέο υλικό δεν αφήνει κανένα υπόλειμμα που θα μπορούσε να επηρεάσει τα όργανα, και επιπλέον είναι επτά φορές καλύτερος αγωγός της θερμότητας από ό,τι ο χαλκός και έχει 10 φορές μεγαλύτερη αντοχή στον εφελκυσμό από ό,τι ο χάλυβας, λένε οι δημιουργοί του.

Πόσο κοστίζει όμως το σχεδόν απόλυτο μαύρο; Η Surrey Nanosystems δεν αποκαλύπτει ποια είναι η τιμή του Ventablack. Σε ερώτηση της εφημερίδας Independent για το πόσο ακριβό θα ήταν ένα μικρό μαύρο φόρεμα από το νέο υλικό, ο Μπεν Γιένσεν, τεχνικός διευθυντής της εταιρείας, περιορίστηκε να απαντήσει  «πολύ ακριβό».

«Όλα τα χαρακτηριστικά του φορέματος θα χάνονταν. Το μόνο που θα έβλεπες θα ήταν κάτι μαύρο να περνά» σχολίασε ο ίδιος.

Η μελέτη για την ανάπτυξη του Ventablack δημοσιεύεταιστην επιθεώρηση Optics Express.

Βαγγέλης Πρατικάκης

Newsroom ΔΟΛ

Τα παράξενα του σώματος

2014-07-14 16:16

Τα παράξενα του σώματος

Γιατί οι δίδυμοι δεν έχουν τα ίδια δακτυλικά αποτυπώματα; Γιατί το πρωί είμαστε πιο ψηλοί; Γιατί οι γυναίκες κρυώνουν περισσότερο από τους άνδρες; Πολλά «γιατί», που για τους περισσότερους είναι ανεξήγητα. Με αφορμή τα ερωτήματα αυτά, σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις πιο παράξενες ιδιότητες και λειτουργίες της τελειότερης μηχανής του κόσμου, που δεν είναι άλλη από τον ανθρώπινο οργανισμό.
 

Το πρωί είμαστε πιο ψηλοί
Αν μετρήσουμε το ύψος μας το βράδυ, θα διαπιστώσουμε ότι είμαστε κοντύτεροι κατά περίπου 1 εκ. σε σχέση με το πρωί. Οι ειδικοί εξηγούν ότι αυτό σχετίζεται με τους μεσοσπονδυλίους δίσκους. Αυτοί οι ημιελαστικοί δίσκοι περιέχουν υγρό, το οποίο
με την πάροδο της ημέρας και εξαιτίας της όρθιας στάσης του σώματος μειώνεται σε όγκο. Ευτυχώς, όμως, επανακτάται κατά τις βραδινές ώρες, που ξεκουραζόμαστε.

Οι γυναίκες κρυώνουν περισσότερο 
Τα «κρύα πόδια» των γυναικών είναι ένα συχνό ανδρικό παράπονο. Πολλές γυναίκες κρυώνουν περισσότερο από τους άνδρες, γεγονός που σχετίζεται με την ιδιάζουσα διαμόρφωση του αγγειακού τους συστήματος. Οι γυναίκες έχουν περισσότερα αγγεία στο δέρμα, τα οποία στις χαμηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος συσπώνται, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται συχνότερα από... κρύα χέρια και πόδια.

Οι ξανθοί έχουν  περισσότερα μαλλιά
Περίεργο κι όμως αληθινό! Το χρώμα των μαλλιών είναι αυτό που καθορίζει και την πυκνότητά τους. Το μέσο ανθρώπινο κεφάλι διαθέτει 100.000 θύλακες τριχών. Τους περισσότερους διαθέτουν οι ξανθοί, με περίπου 146.000 θύλακες, και ακολουθούν οι μελαχρινοί και οι καστανοί με 110.000 και 100.000 θύλακες αντίστοιχα. Τα λιγότερο πυκνά μαλλιά έχουν οι κοκκινομάλληδες. Μάλιστα, η απόσταση που τους χωρίζει από τους προτελευταίους καστανούς είναι αρκετή, αφού διαθέτουν μόλις 86.000 θύλακες τριχών.

Κάθε ηλικία έχει τη δική της μυρωδιά
Η μυρωδιά του σώματος αλλάζει όχι μόνο από άτομο σε άτομο ή από φύλο σε φύλο, αλλά και από ηλικία σε ηλικία. Ένα μωρό μυρίζει διαφορετικά από ένα νήπιο, έναν έφηβο, έναν ενήλικο ή έναν υπερήλικο και αυτό οφείλεται στην αλλαγή των ορμονών, στην ωρίμαση του ορμονικού συστήματος, καθώς και στην αλλαγή της σύνθεσης των εκκρίσεων του σώματος. Μάλιστα, παρόμοιες διαπιστώσεις έχουν αναφερθεί και για διάφορα είδη ζώων. Σύμφωνα με αμερικανική έρευνα, τα ευρήματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση «PLoS ONE», η μυρωδιά των ηλικιωμένων είναι πιο απαλή και διακριτική συγκριτικά με εκείνη των ατόμων άλλων ηλικιών.

Τα νεογέννητα δεν διακρίνουν χρώματα
Το οπτικό σύστημα του ανθρώπου εξελίσσεται σταδιακά και χρειάζεται αρκετά χρόνια για να αναπτυχθεί πλήρως. Τα νεογνά μπορούν να δουν σε απόσταση περίπου 30 εκ. Πιο κοντά ή πιο μακριά βλέπουν θολά. Τους δύο πρώτους μήνες της ζωής τους, η κόρη του ματιού τους αντιδρά σε φωτεινά ερεθίσματα και μόνο από τον πέμπτο μήνα αρχίζουν να ανταποκρίνονται σε χρώματα, κυρίως έντονα, όπως το κόκκινο και το πορτοκαλί.

Τα σγουρά μαλλιά ισιώνουν! 
Συμβαίνει συχνά ένα παιδί να έχει σγουρά μαλλιά μέχρι τη νηπιακή ηλικία, ξαφνικά στην εφηβεία τα μαλλιά του να ισιώσουν και κάποια στιγμή, αργότερα στη ζωή του, να ξαναγίνουν σγουρά. Οι ειδικοί εξηγούν ότι ο τύπος των μαλλιών μπορεί να αλλάξει λόγω της εναλλαγής των ορμονών. Αυτό συμβαίνει κυρίως στις γυναίκες, που οι ορμονικές αυξομειώσεις είναι συχνότερες (π.χ. στην εγκυμοσύνη, στην εμμηνόπαυση).

Η κλασική μουσική μάς κάνει εξυπνότερους
Τα μωρά που ακούνε κλασική μουσική τους πρώτους μήνες της ζωής τους, αλλά και κατά την περίοδο που ακόμα βρίσκονται στην κοιλιά της μαμάς τους, φαίνεται ότι έχουν ένα προβάδισμα όσον αφορά το IQ τους. Η κλασική μουσική βοηθά στο να χτιστούν «γέφυρες» μεταξύ των νευρώνων, που διευκολύνουν την ταχύτερη μεταφορά σκέψεων και πληροφοριών. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό ως «Mozart effect». Πέρα από αυτό, πάντως, οι επιστήμονες συμφωνούν ότι η μουσική βελτιώνει γενικότερα τις γνωστικές ικανότητες (μνήμη, λογική).

Τα πέλματα πλαταίνουν 
Καθώς μεγαλώνουμε, τα πόδια μας και ειδικά τα πέλματα καταπονούνται (π.χ. από την ορθοστασία, το βάρος του σώματος, τα ακατάλληλα υποδήματα) και οι σύνδεσμοι φθείρονται και επομένως χαλαρώνουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η φυσιολογική καμάρα, που υπάρχει στο πέλμα του ποδιού και τη στηρίζουν οι σύνδεσμοι, να μειώνεται σημαντικά, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και να εξαφανίζεται τελείως (βαριάς μορφής πλατυποδία). Συνεπώς, τα πέλματα γίνονται επίπεδα και αποκτούν μεγαλύτερο πλάτος. Επιπλέον, σε άτομα με κληρονομική προδιάθεση, η χρόνια καταπόνηση παραμορφώνει και το κότσι. Εξαιτίας όλων αυτών, συχνά απαιτείται αλλαγή στο νούμερο του παπουτσιού.

Οι νευρώνες μας «αγκαλιάζουν» τη Γη
Ένας μέσος εγκέφαλος έχει περίπου 100 δισεκατομμύρια νευρώνες (εγκεφαλικά κύτταρα με ακτινωτό σχήμα). Αν μπορούσαμε να απλώσουμε και να ενώσουμε όλους τους νευράξονες (είναι η προεκτάσεις των κυττάρων) των εγκεφαλικών κυττάρων ενός μόνο ανθρώπου, θα ήταν σε μήκος αρκετοί ώστε να τυλίξουν 4 φορές τη Γη γύρω από την περίμετρό της.

Τα νύχια μεγαλώνουν  πιο γρήγορα στα χέρια
Η εξήγηση βρίσκεται στο γεγονός ότι τα χρησιμοποιούμε περισσότερο. Η αναπαραγωγή της κεράτινης στιβάδας στα νύχια των χεριών γίνεται με γρήγορο τρόπο, ώστε να προστατεύεται καλύτερα το δέρμα. Επιπλέον, τα νύχια του ποδιού αργούν να μεγαλώσουν, επειδή είναι αρκετά πιο χοντρά. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα νύχια των χεριών μεγαλώνουν
3 φορές γρηγορότερα από των ποδιών. 

Το μυαλό μας δεν κοιμάται ποτέ
Τις ώρες που κοιμόμαστε, ενώ το υπόλοιπο σώμα ξεκουράζεται, ο εγκέφαλος οργανώνει τις πληροφορίες που έλαβε κατά τη διάρκεια της ημέρας (οτιδήποτε έχουμε ακούσει ή δει) και τις αποθηκεύει. Λειτουργεί, δηλαδή, σαν ένα είδος σκληρού δίσκου.

«Νέο» στομάχι κάθε 15 ημέρες
Τα επιθηλιακά κύτταρα του βλεννογόνου του στομάχου και κυρίως του εντέρου υφίστανται μεγάλη φθορά λόγω της διαδικασίας της πέψης, γι’ αυτό και αντικαθίστανται από νέα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Χάρη σε αυτήν την αναγεννητική ικανότητα των κυττάρων, ο βλεννογόνος ανανεώνεται περίπου κάθε 2 εβδομάδες.

Ο εγκέφαλος συνεχώς ανανεώνεται
Σε αντίθεση με την άποψη που επικρατούσε παλαιότερα, σύμφωνα με την οποία στον εγκέφαλο δεν δημιουργούνται νέα κύτταρα, σήμερα γνωρίζουμε ότι οεγκέφαλος διατηρεί έναν μεγάλο βαθμό πλαστικότητας σε κάθε ηλικία. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργεί διαρκώς καινούργια κύτταρα ακόμη και στους ηλικιωμένους ή τους πάσχοντες από κάποια νευροεκφυλιστική πάθηση (π.χ. νόσο Αλτσχάιμερ).

Τα αποτυπώματά μας είναι μοναδικά
Κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του αποτυπώματα τόσο στα χέρια όσο και στα πόδια. Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι το γεγονός ότι το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση των διδύμων που προέρχονται από το ίδιο ωάριο (μονοζυγωτικοί). Παρότι είναι εμφανισιακά ολόιδιοι, διαφέρουν στα αποτυπώματα των δαχτύλων τους.

Πιο μικρή η γυναικεία καρδιά
Οι γυναίκες, λόγω ανατομικής κατασκευής, έχουν μικρότερη καρδιά και λεπτότερα στεφανιαία αγγεία σε σχέση με τους άνδρες. Έτσι εξηγείται, άλλωστε, το γεγονός ότι, παρότι προσέχουν πολύ και είναι πιο συνεπείς στο θέμα της πρόληψης, συνήθως παθαίνουν πιο βαριάς μορφής καρδιαγγειακά νοσήματα. Όσον αφορά, πάντως, τη λειτουργία της γυναικείας καρδιάς, είναι ακριβώς η ίδια με την αντίστοιχη των ανδρών. Η θεωρία ότι χτυπά πιο γρήγορα είναι μύθος. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι μετά την εμμηνόπαυση και εξαιτίας των ορμονικών αλλαγών παρατηρείται μια αύξηση των καρδιακών παλμών και της αρτηριακής πίεσης.

Οι μελαχρινοί έχουν λιγότερες ρυτίδες
Αυτό συμβαίνει διότι διαθέτουν μεγαλύτερη φωτοπροστασία. Με άλλα λόγια, το δέρμα τους προστατεύεται επαρκώς από τις βλαβερές υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου, που προκαλούν πρόωρη γήρανση του δέρματος (φωτογήρανση). 

 

vita.gr

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ τον κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΣΠΑΝΤΙΔΕΑ, παθολόγο, κλινικό φαρμακολόγο, διδάκτορα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, την δρ. ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΑΜΠΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ, δερματολόγο-αφροδισιολόγο, την κ. ΟΛΓΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ, γνωστική νευροψυχολόγο στο Ιατρείο Μνήμης του «ΥΓΕΙΑ», τον κ. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΑΛΛΙΕΡΗ, διευθυντή της Καρδιολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Metropolitan», τον κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Α. ΓΙΑΚΟΥΜΗ, ορθοπεδικό, και τον κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΣΙΚΡΙΠΗ, MD, χειρουργό-οφθαλμίατρο.

Πώς πήρε το όνομά του το Κολωνάκι;

2014-07-14 16:11

Η ονομασία της γνωστότερης ίσως συνοικίας Αθήνας, οφείλεται σε ένα μαρμάρινο μονολιθικό ρωμαϊκό κίονα, που βρισκόταν στη Δεξαμενή, δίπλα στο Αδριάνειο Υδραγωγείο.

Το ύψος του ήταν 2 μέτρα και η διάμετρός του 30 εκατοστά και αναστηλώθηκε στη δεξιά σκάλα της Δεξαμενής.

Οι Αθηναίοι της τουρκοκρατούμενης Αθήνας, προς αποτροπή επιδημιών ή άλλων συμφορών, συνήθιζαν να κάνουν λιτανείες και ιεροτελεστίες με θυσίες νεαρών μόσχων.


Στα σημεία που κατέληγαν αυτές οι λιτανείες ολοκλήρωναν την ιεροτελεστία και έστηναν το «κολωνάκι». Από το 1938, το συγκεκριμένο "κολωνάκι" έχει μεταφερθεί στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας.

Έχουν βρεθεί πολλά σημεία στην Αθήνα, που είχαν στηθεί τέτοια κολωνάκια. 

toperiodikomas

Η γνωστή συνοικία των Αθηνών ονομάστηκε «Κολωνάκι» από ένα κολωνάκι που ήταν χτισμένο εκεί για προληπτικούς λόγους, όπως συνηθιζόταν κατά την Τουρκοκρατία.
Από πού Πήρε το Όνομά του το Κολωνάκι;
Η πλατεία Φιλικής εταιρίας ή Κολωνακίου, όπως είναι γνωστή, είναι μια από τις κεντρικότερες και πολυσύχναστες της πόλης. Η πλατεία και η συνοικία πήραν το λαϊκό τους όνομα από έναν αρχαίο κίονα (κολωνάκι) που βρίσκεται στη πλατεία και στήθηκε εκεί πριν από πολλά χρόνια για προληπτικούς λόγους του αραιού πληθυσμού που έμενε στη περιοχή κάτω από τον Λυκαβηττό.
Η λέξη κολωνάκι είναι το υποκοριστικό της ιταλικής λέξης κολόνα (colonna) που σημαίνει ό,τι και η ελληνική λέξη κίονας (κίων στην αρχαία Ελληνική). Δηλαδή ελληνικά θα το λέγαμε ο Κιονίσκος(ελληνιστικής προέλευσης)
Το επίθετο φιλικός, -ή, ό προέρχεται από τη λέξη φίλος που απαντάται ακόμα και στις Μυκηναϊκές πινακίδες pi-ro-me-noφιλόμενος – μετοχή αορίστου. Η δε λέξη εταιρεία ακόμα στον 6ο π.Χ. αιώνα είχε τη σημασία του συλλόγου ή των συνεργαζομένων προσώπων. Τέλος η Φιλική  Εταιρεία που προς τιμή της ονομάστηκε η πλατεία είναι η μυστική επαναστατική οργάνωση που ίδρυσαν το 1814 στην Οδησσό τρεις Έλληνες έμποροι της διασποράς, ο Σκουφάς, ο Ξάνθος και ο Τσακάλωφ.
paramithia-gia-paidia

Τα εμπορικότερα προϊόντα όλων των εποχών

2014-07-14 15:35

Ποιο παιχνίδι είναι το πιο δημοφιλές στον κόσμο και ποιο αυτοκίνητο; Ποιο βιβλίο έχει πουλήσει περισσότερο και ποιο τηλέφωνο; To Fortune Greece παρουσιάζει τα δημοφιλέστερα προϊόντα σε δέκα κατηγορίες. Προϊόντα που απέφεραν δισεκατομμύρια δολάρια στους δημιουργούς τους και που όλα είναι δημοφιλή μέχρι σήμερα, σαν να βγήκαν μόλις στην αγορά.

PlayStation

Πωλήσεις: 344 εκατ. συσκευές
Εταιρεία: Sony

Το 1995 η αγορά της παιχνιδοκονσόλας κυριαρχούνταν από βαρετές συσκευές που έπαιρναν «κασέτες» και η υπολογιστική τους ισχύς ήταν μέτρια. Το πρώτο PlayStation είχε CD-ROM και 32-bit επεξεργαστή· πούλησε 70 εκατ. συσκευές. Το PS2 είχε ανάλογη επιτυχία, το PS3 πούλησε 80 εκατ. από το 2006 έως το 2013, ενώ το λίγων μηνών PS4 έχει υπερβεί σε πωλήσεις τα 7 εκατ. κομμάτια, ξεπερνώντας όλους τους ανταγωνιστές του και οδεύοντας ολοταχώς στο να κλείσει 20 συνεχόμενα χρόνια στην κορυφή.

Lipitor

Πωλήσεις: $141 δισ.
Εταιρεία: Pfizer

Εμφανίστηκε το 1997 και ήταν το πρώτο φάρμακο στην ιστορία που αντιμετώπιζε αποτελεσματικά την «κακή» χοληστερίνη, προστάτευε την καρδιά και προσέφερε μια λύση στην πιο διαδεδομένη πάθηση των κατοίκων της Δύσης, τα καρδιαγγειακά προβλήματα λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής. Οι πωλήσεις του έχουν πέσει από το 2011 λόγω λήξης της πατέντας, αλλά ακόμα και έτσι εξακολουθεί να αποφέρει $2,3 δισ. ετησίως, από τα $9,6 δισ. που απέφερε προηγουμένως.

Toyota Corolla

Πωλήσεις: 40.7 εκατ. αυτοκίνητα
Εταιρεία: Toyota

Το 2013 πουλήθηκαν 1,2 εκατ. οχήματα αυτού του μοντέλου ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό τους σε περισσότερα από 40 εκατ. από το 1966, οπότε πρωτοπαρουσιάστηκε. Στην 11η γενιά του φέτος, είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Star Wars

Πωλήσεις: $4.6 δισ.
Εταιρεία: 20th Century Fox

Η original τριλογία απέφερε $2,4 δισ. ενώ οι υπόλοιπες ταινίες της σειράς, μαζί με τις επανεκδόσεις, έφεραν σχεδόν άλλα τόσα (χωρίς να υπολογίζονται πωλήσεις αντικειμένων, αξεσουάρ κ.λπ.). Είναι το πιο επιτυχημένο franchise στην ιστορία του κινηματογράφου.

iPad

Πωλήσεις: 211 εκατ. συσκευές
Εταιρεία: Apple

Η ταμπλέτα με τις περισσότερες πωλήσεις εξακολουθεί να είναι εκείνη που όρισε την κατηγορία. Ακόμα και με μειωμένο μερίδιο αγοράς (32% φέτος) εξακολουθεί να είναι πρώτη και μάλιστα με υψηλό βαθμό ικανοποίησης ανάμεσα στους πελάτες της.

Mario Bros

Πωλήσεις: 262 εκατ. αντίτυπα
Εταιρεία: Nintendo

Οι παλιοί θα θυμούνται το «γοριλάκι» που παίζαμε στα μαγαζιά με τα arcade στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Από τότε βρήκε το δρόμο του στις παιχνιδοκονσόλες, στα PC και στις φορητές παιχνιδομηχανές πουλώντας 262 εκατ. επίσημα αντίτυπα – και αμέτρητα σε αντιγραφές.

Thriller, Michael Jackson

Πωλήσεις: 70 εκατ. δίσκοι
Εταιρεία: Epic records

Ο πιο εμπορικός δίσκος όλων των εποχών κυκλοφόρησε το 1982 και έχει πουλήσει -σύμφωνα με διάφορες πηγές- από 70 έως 110 εκατ. αντίτυπα. Την εβδομάδα μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη το 2009 πουλήθηκαν 100.000 CD, ενώ οι ψηφιακές αγορές τραγουδιών του στο iTunes και τις παρόμοιες υπηρεσίες ήταν 2,3 εκατ.

Harry Potter

Πωλήσεις: 450 εκατ. αντίτυπα
Εκδότης: Scholastic

Το best seller της J.K. Rowling έχει μεταφραστεί σε 73 γλώσσες, είναι το εμπορικότερο βιβλίο όλων των εποχών και η συγγραφέας του η πιο ακριβοπληρωμένη στον κόσμο. Το τελευταίο βιβλίο της σειράς κυκλοφόρησε το 2007 και πούλησε 8,3 εκατ. αντίτυπα μέσα σε 24 ώρες.

iPhone

Πωλήσεις: 516 εκατ. συσκευές
Εταιρεία: Apple

Το πρώτο smartphone με οθόνη αφής το οποίο μπορούσε να μπει στο Internet, να παίξει μουσική και να συμπεριφερθεί πραγματικά σαν υπολογιστής τσέπης εμφανίστηκε το 2007 και κυριαρχεί συνεχώς έκτοτε. Το 2013 πούλησε 150 εκατ. συσκευές και εξακολουθεί να είναι το εμπορικότερο smartphone στην ιστορία. Ακόμα και το πρώτο τρίμηνο του 2014, τα iPhone 5S και 5C ήταν πρώτα σε πωλήσεις.

Ο κύβος του Ρούμπικ

Πωλήσεις: 350 εκατ. κομμάτια
Εταιρεία: Seven Towns Ltd.

Το εμπορικότερο παιχνίδι όλων των εποχών εμφανίστηκε το 1980 και είναι δημιούργημα ενός Ούγγρου καθηγητή αρχιτεκτονικής, του Erno Rubik (φωτ.), ο οποίος αρχικά δεν το είδε σαν παιχνίδι, αλλά ως εργαλείο για να διδάξει στους φοιτητές του τρισδιάστατη γεωμετρία.

 
 
 

 

H 17χρονη Νίκη Μουρελάτου από το Ληξούρι που... νίκησε τον σεισμό, έπιασε 19.587 μόρια και ονειρεύεται να γίνει γιατρός [εικόνες]

2014-07-14 15:17

H 17χρονη Νίκη Μουρελάτου από το Ληξούρι που... νίκησε τον σεισμό, έπιασε 19.587 μόρια και ονειρεύεται να γίνει γιατρός [εικόνες]

Ιστορίες παιδιών που δεν έβαλαν κάτω, όσες αντιξοότητες και αν αντιμετώπισαν. Πραγματικές ιστορίες επιτυχίας που δείχνουν πως δεν υπάρχουν... ιδανικές συνθήκες για να κάνει κάποιος το όνειρό του πραγματικότητα.

Η 17χρονη Νίκη Μουρελάτου από το Ληξούρι της Κεφαλονιάς είναι μια... μικρή σελέμπριτι, καθώς δεν έχει σταματήσει να δίνει συνεντεύξεις για την επιτυχία της στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Έφτασε μια ανάσα από το απόλυτο των 20.000 μορίων (έπιασε 19.587 μόρια), αλλά το σημαντικότερο στην ιστορία της είναι ότι κατάφερε να ξεπεράσει τις δύσκολες συνθήκες που βίωσε η οικογένειά της -και όλο το νησί- λόγω του πρόσφατου σεισμού.

Το περιοδικό «Κ» της Καθημερινής ταξίδευσε ως την Κεφαλονιά και έδωσε το λόγο στη Νίκη για τη... νίκη της.Το σπίτι τους στο Ληξούρι είναι μια όμορφη μονοκατοικία με κήπο, στην οποία πλέον ζει όλη η οικογένεια: η Νίκη με τους γονείς και τον 9χρονο αδερφό της Διονύση, η γιαγιά και ο παππούς, των οποίων το σπίτι λίγο πιο κάτω κρίθηκε κατεδαφιστέο, και οι θείοι, που είχαν επίσης ζημιές.

Στο σπίτι, που επισκευάστηκε και με προσωπική εργασία, μόνο τα σπασμένα κεραμίδια προδίδουν τώρα τις πληγές που υπέστη από το σεισμό. Από τις φωτογραφίες που μου δείχνει η Νίκη από τότε δεν το αναγνωρίζω. «Εσωτερικά ήταν γιαπί», μου λέει ο πατέρας της Κοσμάς, γυμναστής στο γυμνάσιο του Ληξουρίου. «Ο δεύτερος και μεγαλύτερος σεισμός ήταν στις 5 το πρωί, κοιμόμουν στο δωμάτιό μου, μέχρι που ξύπνησα από τρομακτικό θόρυβο, σαν να πέφτει το σπίτι», μου λέει η Νίκη, ένα χαρούμενο, φρέσκο κορίτσι που δεν θυμίζει σε τίποτα... σπασικλάκι. «Πρόλαβα να μαζέψω τα πόδια μου και να αποφύγω τη βιβλιοθήκη που έπεσε στο κρεβάτι. Βγήκαμε σαν τρελοί έξω και για μέρες μέναμε στα αυτοκίνητα. Βροχή, χαλάζι, να το ακούς όλο το βράδυ στην οροφή, δεν είχαμε νερό, φαγητό».

Για μία εβδομάδα έμειναν στο αυτοκίνητο. Μετά μεταφέρθηκαν σε ένα εξοχικό στον Καραβόμυλο, όπου ήταν πιο ασφαλείς, και μερικές εβδομάδες αργότερα επέστρεψαν δειλά στο σπίτι, αφού πατέρας και θείος είχαν ξεκινήσει επισκευές. Για δύο μήνες ήταν χωρίς νερό, στην αρχή εντελώς κομμένο και μετά που ήρθε, ακατάλληλο, με εντολές από τον δήμο να μην το χρησιμοποιούν. «Ακόμα πλένω τα δόντια μου με εμφιαλωμένο», λέει η Νίκη. «Για να πλύνουμε τα πιάτα, βράζαμε το νερό, μπάνιο δεν μπορούσαμε να κάνουμε. Ο τρόμος, όμως, ήταν το χειρότερο. Σε κάθε μικρή δόνηση πεταγόμουν έξω, δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ, συχνά μας τηλεφωνούσαν και μας έλεγαν να βγούμε από τα σπίτια μας γιατί έρχεται ο μεγάλος. Στο σχολείο επιστρέψαμε μετά από ενάμιση μήνα και στην αρχή κάναμε μόνο απογευματινή βάρδια τρεις ώρες στο Επαγγελματικό Λύκειο, γιατί το σχολείο μας κρίθηκε κατεδαφιστέο. Κι εκεί όμως μάθημα δεν γινόταν, μας έκαναν μόνο ασκήσεις για τους σεισμούς. Τώρα που το σκέφτομαι, ήταν αστείο. Ξεκινούσαμε την άσκηση και μέχρι να χτυπήσει το κουδουνάκι που θα σήμαινε σεισμό, είχε κάνει ήδη 5-6 αληθινούς...».

Δεν ήταν οι καταλληλότερες συνθήκες για να συγκεντρωθείς, ακόμη κι αν είσαι τόσο συνεπής και οργανωτικός μαθητής όσο ήταν πάντα η Νίκη. «Δεν θέλω να μιλήσω μόνο για μένα. Ολα τα παιδιά του Ληξουρίου αξίζουν μπράβο, γιατί πάλεψαν και οι περισσότεροι πήγαν καλά. Ολοι στο ίδιο καζάνι βράζαμε. Πηγαίναμε σχολείο στα προκάτ που τοποθετήθηκαν στο γήπεδο δίπλα στην παραλία και σε κάθε βροχή πλημμυρίζαμε και δεν μπορούσαμε να προσεγγίσουμε τις τάξεις. Οταν τα σχολεία στην υπόλοιπη Ελλάδα ετοίμαζαν την πενθήμερη, εμείς παλεύαμε να πείσουμε το υπουργείο να μας δώσει ένα 0,5% των θέσεων στις σχολές για να μας βοηθήσει. Δεθήκαμε μεταξύ μας. Κάποια στιγμή, όμως, μετά το Πάσχα, συνειδητοποίησα ότι σε ένα μήνα δίνω εξετάσεις και κανείς δεν πρόκειται να ασχοληθεί με τα δικά μου προβλήματα. Το 0,5% δεν είχε δοθεί ακόμα και δεν μπορούσα να βασιστώ σε αυτό. Κάναμε μια συζήτηση με τους γονείς μου και το πήρα απόφαση. Ο,τι έγινε έγινε, έπρεπε να στρωθώ». Και βέβαια, δεν το έκανε μόνη της. «Συζητήσαμε με τη μητέρα της, γιατί είχαμε θορυβηθεί», μου λέει ο κ. Μουρελάτος. «Φοβόμασταν και ψυχολογικά μην πάθει κάτι. Αποφασίσαμε να είμαστε κοντά της, να μην την πιέσουμε, αλλά να τη βοηθήσουμε. Να βάλουμε ένα πρόγραμμα, όπως η ίδια μας ζήτησε, και να προσπαθήσουμε να το εφαρμόσουμε. Ετσι κι έγινε. Για ένα μήνα πριν από τις εξετάσεις είχαμε αυστηρότατο ωράριο για κάθε μάθημα, για το πότε θα ξεκουραστεί, θα φάει, θα βγει μια βόλτα - χρειάζονται τα διαλείμματα. Ο αδερφός της ήταν ο βοηθός μας, δεν ενοχλούσε κανέναν, γελούσαμε γιατί λέγαμε πως, αν δεν ήταν και η γιαγιά, μπορεί να τον ξεχνούσαμε ατάιστο». Ο Διονύσης γελάει. «Τώρα που θα φύγει η Νίκη, να δω τι θα κάνω, που θα πέσουν όλοι πάνω μου», λέει με χιούμορ.

Η Νίκη μιλάει για το όνειρό της από εδώ και πέρα: «Το όνειρο ήταν πάντα η Ιατρική. Με αυτούς τους βαθμούς μπαίνω σε όποια Ιατρική θέλω, αλλά δεν έχω αποφασίσει ακόμα. Δεν αγχώνομαι ποτέ, πόσω μάλλον τώρα. Θέλω να χαλαρώσω, να περάσω ένα όμορφο καλοκαίρι, να χαρώ με την οικογένειά μου. Και μετά σχολή, για ειδικότητα σκέφτομαι μήπως πάω στην Αυστραλία όπου έχουμε συγγενείς, μου μοιάζει ωραία ιδέα».

Φωτογραφίες από: Καθημερινή, Κεφαλονίτικα Νέα, Kefaloniapress.gr, Kefalonia.gr.



iefimerida.gr

 

Κοριτσάκι «ξύπνησε» στην κηδεία του-BINTEO

2014-07-14 15:08

Κοριτσάκι «ξύπνησε» στην κηδεία του

Είχε θεωρηθεί νεκρό, αλλά… ζωντάνεψε - Δείτε το βίντεο

Οι γονείς της θρηνούσαν και έκαναν τις ετοιμασίες για την κηδεία της μικρής, ώσπου ένας γείτονας τους είχε την ευφυή –όπως αποδείχθηκε- ιδέα να ανοίξει το φέρετρο για να δει το κοριτσάκι. Αυτό που αντίκρισε δεν πρόκειται να το ξεχάσει ποτέ, ούτε ο ίδιος, ούτε οι γονείς της. Πιθανότατα, ούτε και η μικρούλα.

Το φέρετρο ήταν σε εκκλησία στην Aurora, της περιοχής Zamboanga del Sur και ευτυχώς δεν είχαν προχωρήσει ακόμα στην ταφή. Ο γείτονας των γονιών της άνοιξε το καπάκι και είδε το τρίχρονο κοριτσάκι από τις Φιλιππίνες να κουνιέται. Έβαλε τις φωνές και αμέσως ήρθε ο πατέρας της μικρής και τη σήκωσε -όπως φαίνεται και στο βίντεο- διαπιστώνοντας ότι ανέπνεε κανονικά και είχε σφυγμό. 

Οι γονείς του παιδιού του έδωσαν λίγο νερό και αμέσως το μετέφεραν στο νοσοκομείο. Η μικρή είχε θεωρηθεί νεκρή το Σάββατο και αφού πέρασε ένα 24ωρο και όλοι ετοιμάζονταν για την κηδεία της την Κυριακή εκείνη… ξύπνησε. 

Το περιστατικό επιβεβαίωσε ο επιθεωρητής της αστυνομίας Heidil Teelan στην Philippines Star. «Ο θάνατος του παιδιού είχε δηλωθεί το Σάββατο το πρωί στις 09.00, με τους γιατρούς να διαπιστώνουν ότι δεν είχε πλέον σφυγμό. Το είχαν μεταφέρει την Παρασκευή στην κλινική μετά από πολυήμερο πυρετό». Ο επιθεωρητής μπορεί να μην ήταν παρών όταν «ζωντάνεψε» η πιτσιρίκα από τις Φιλιππίνες, αλλά όλοι όσοι βρίσκονταν εκεί του είπαν το ίδιο. Ότι το παιδί ανέπνεε και είχε σφυγμό. Μάλιστα, εξήγησε ότι δεν μπορούν να εξηγήσουν ακόμη τι μπορεί να είχε συμβεί, αλλά και ότι δεν αποκαλύπτει το όνομα για να προστατευθεί η οικογένεια. 

Την ίδια ώρα, εξειδικευμένες νοσοκόμες έχουν πάει στο σπίτι της οικογένειας για να παρακολουθούν το παιδί, έως ότου οι γονείς του βρουν ένα καλά εξοπλισμένο νοσοκομείο, για να πραγματοποιήσουν περαιτέρω εξετάσεις στη μικρή. 

 

Τα πέταξαν και έγιναν σύμβολα του σεξ!

2014-07-14 15:06

Τα πέταξαν και έγιναν σύμβολα του σεξ!

Όταν η γύμνια χτίζει τα καλύτερα τα σπίτια…

Ήταν στις 10 Ιουλίου 1040 όταν η λαίδη Γκοντάιβα καβάλησε γυμνή το άλογό της για να αναγκάσει τον ηγεμόνα σύζυγό της να μειώσει τη δυσβάσταχτη φορολογία. 

Από κείνη τη μοιραία και θεόγυμνη φυσικά βόλτα πολλά χρόνια έχουν περάσει, όλα τους όμως είδαν αναρίθμητες ακόμα κυρίες να κάνουν εντύπωση στην κοινωνία και να γίνονται σύμβολα της λαϊκής κουλτούρας επειδή απλώς απαλλάχθηκαν από τα βασικά. 

Τέτοια ήταν μάλιστα η σαγήνη που προκάλεσαν στον κόσμο που έφτασε απλώς να πετάξουν τα περιττά και να δείξουν σάρκα για να έχουν την ανθρωπότητα στα πόδια τους!

Κι αν πολλές θα ζήλευαν την τύχη τους, καμιά δεν μπορεί να τους κλέψει τη δόξα…

Λαίδη Γκοντάιβα (1040)



Η καλλονή σύζυγος του κόμη Λίοφρικ Γ' του Κόβεντρι κατάφερε να περάσει στους αιώνες με μια γυμνή βόλτα με άλογο. Άντε να το ξεπεράσει κανείς αυτό! Ο θρύλος της γυμνής καβάλας άρχισε να κυκλοφορεί τον 13ο αιώνα, διακόσια χρόνια δηλαδή μετά τη μέρα που είχε λάβει υποτίθεται χώρα το γεγονός, με τη φιλεύσπλαχνη αριστοκράτισσα να σηκώνει το γάντι του συζύγου της, όταν εκείνος της είπε ότι ο μόνος τρόπος να μειώσει την εξαντλητική φορολογία ήταν να βολτάρει γυμνή με το άλογό της στους δρόμους του Κόβεντρι, όπως και τελικά έγινε! Ο καλός σου εξέδωσε βέβαια φιρμάνι που διέταζε τους άντρες να παραμείνουν κλειδωμένοι στα σπίτια τους, με τα παράθυρα κλειδαμπαρωμένα παρακαλώ, αν και το γυμνόστηθο θάρρος της Γκοντάιβα τον ανάγκασε να χαμηλώσει εντέλει τους φόρους…

Σιμονέτα Βεσπούκι (τέλη 15ου αιώνα)



Η ιταλίδα αριστοκράτισσα της Αναγέννησης, η καλλονή της Φλωρεντίας που σφάζονταν στην πόδια της οι ευγενείς της πόλης, δεν θα μπορούσε να διαφύγει της προσοχής του σπουδαίου ζωγράφου Σάντρο Μποτιτσέλι, ο οποίος την έκανε φυσικά μούσα του. Παρά το γεγονός ότι πέθανε νωρίς, η εικόνα της συνέχισε να αποτελεί έμπνευση για τον ζωγράφο, ο οποίος την απαθανάτισε στη «Γέννηση της Αφροδίτης», το μεγάλο του αριστούργημα, 9 χρόνια μετά τον θάνατό της. Κι έτσι η γύμνια της Σιμονέτα έγινε ένα από τα κορυφαία έργα τέχνης της αναγεννησιακής ζωγραφικής…

Victorine Meurent (μέσα προς τέλη 19ου αιώνα)



Μπορεί να ήταν και η ίδια καλλιτέχνιδα, η Victorine Meurent πέρασε ωστόσο στην αθανασία όταν γδύθηκε για χάρη του μεγάλου ιμπρεσιονιστή ζωγράφου Εντουάρ Μανέ, δίνοντας υπόσταση στην «Ολυμπία» του. Η γυμνή μορφή της Victorine απαθανατίστηκε μάλιστα και στα δύο κορυφαία έργα του, τόσο στην «Ολυμπία» όσο και στο «Πρόγευμα στη χλόη», συγκεντρώνοντας τη μήνη της κοινωνίας και των ειδικών για την κατάφωρη γύμνια, τον απροσχημάτιστο αισθησιασμό και την αχαλίνωτη σεξουαλικότητα. Ταυτοχρόνως βέβαια έγινε μια από τις κλασικές γυμνές αναπαραστάσεις της σύγχρονης τέχνης…

Josephine Baker (δεκαετίες του 1920 και του 1930)



Η Αφρο-Αμερικανή που έγινε αργότερα γαλλίδα υπήκοος μάγεψε το Παρίσι του Μεσοπολέμου με τον αισθησιακό χορό της και κυρίως με τη φόρα παρτίδα γύμνια της πάνω στην πίστα, κάτι που δεν θα μπορούσε φυσικά να είχε κάνει στην πουριτανική Αμερική, γι’ αυτό και μετανάστευσε στην Ευρώπη. Το πλέον περίφημο ένδυμά της αποτελούνταν από 16 μπανάνες δεμένες στη μέση της, κάτι που σε συνδυασμό με το γυμνό της σώμα την έκανε διασημότητα από την πρώτη κιόλας στιγμή που εμφανίστηκε σε παρισινό καμπαρέ. Ο αμερικανός νομπελίστας συγγραφέας Έρνεστ Χέμινγουεϊ, που ζούσε στο Παρίσι την ίδια εποχή, τη χαρακτήρισε ως «την πιο αισθησιακή γυναίκα που είδε κανείς ή πρόκειται ποτέ να δει»…

Μέριλιν Μονρόε (δεκαετία του 1950)



Ένα από τα τρανταχτά παραδείγματα του τι μπορεί να κάνει η γυμνή φωτογράφιση στην καριέρα μιας επίδοξης σταρλετίτσας, η κινούμενη πρόκληση Μέριλιν Μονρόε πόζαρε γυμνή το 1949 για να δώσει την απαραίτητη ώθηση στην πορεία της στη showbiz. Τέσσερα χρόνια αργότερα, όταν άρχισε να αποσπά πρωταγωνιστικούς ρόλους, ο Χιου Χέφνερ αγόρασε τα δικαιώματα εκείνης της φωτογράφισης και δημοσίευσε τις γυμνές εικόνες της στο πρώτο τεύχος του Playboy, κάνοντας τη Μονρόε την πρώτη Playmate του κόσμου! Η εξήγηση μάλιστα της καλλονής για τις γυμνές της φωτογραφίες που κυκλοφορούσαν πλέον σε περιοδικά και ημερολόγια, ότι τις έκανε δηλαδή για να πληρώσει το νοίκι, της εξασφάλισε τη συμπάθεια του κοινού, ενθρονίζοντας τελικά τη σεξοβόμβα στις καρδιές των αντρών της οικουμένης…

Τζέιν Μάνσφιλντ (1963)



Η «Μέριλιν Μονρόε του φτωχού», όπως αδίκως την είχαν χαρακτηρίσει, ήταν και η ίδια καινοτόμος στον χώρο της showbiz, όντας η πρώτη ηθοποιός που εμφανίστηκε τσιτσίδι σε ταινία του Χόλιγουντ! Το ιστορικό φιλμ «Promises! Promises!» μπορεί να απαγορεύτηκε σε σωρεία αμερικανικών πολιτειών, μπορεί οι επίμαχες σκηνές να κόπηκαν από τη λογοκρισία, οι εικόνες της ωστόσο κυκλοφόρησαν ευρέως, όταν περιλήφθηκαν στο Playboy, στο τεύχος Ιουνίου 1963. Η προθυμία τηςΤζέιν Μάνσφιλντ να δείξει τα κάλλη της φόρα παρτίδα στο σινεμά τη μετέτρεψαν σε πιονέρο της 7ης τέχνης, εξασφαλίζοντάς της ζηλευτή θέση στις καρδιές των αρσενικών της υφηλίου…

Γιόκο Όνο (1968)



Το γυμνό σώμα της Γιόκο Όνο κόσμησε εξώφυλλο δίσκου, όταν αυτή και ο Τζον Λένον κυκλοφόρησαν το πειραματικό άλμπουμ «Two Virgins» με τη διαβόητη γυμνή φωτογράφιση. Το προκλητικό εξώφυλλο πυροδότησε τέτοιο σκάνδαλο που έπρεπε να καλυφθεί τελικά μέσα σε καφετί ζελατίνα, αν και το γεγονός παραμένει: ήταν το γυμνό της κορμί που έδωσε στη σύντροφο του Λένον τις πρώτες γεύσεις δημοσιότητας, κάνοντάς τη αυτομάτως σταρ…

Ντέμι Μουρ (1991-1992)



Δύο από τα πλέον θρυλικά εξώφυλλα περιοδικών έχουν να κάνουν με τη γύμνια της γνωστής ηθοποιού. Και τα δύο τραβηγμένα από τη διαπρεπή φωτογράφο Annie Leibovitz, το πρώτο παρουσίαζε τσίτσιδη τη σε προχωρημένη εγκυμοσύνη Ντέμι Μουρ, ενώ στο δεύτερο η σαφώς λεπτότερη ηθοποιός ήταν καλυμμένη με μπογιά. Η γυμνή εγκυμονούσα δημιούργησε μάλιστα μόδα, καθώς αμέσως μετά ουκ ολίγα celebrities την ακολούθησαν στον δρόμο που χάραξε με τις γυμνές φουσκωμένες κοιλιές, πιέζοντας ταυτοχρόνως τα όρια του κοινωνικά αποδεκτού. Η ίδια εξαργύρωσε κατόπιν τη διαβόητη γυμνή της φήμη σε ταινίες όπως το «GI Jane» και το «Striptease», γινόμενη έτσι μια από τις μεγαλύτερες σταρ του Χόλιγουντ…

Μαντόνα (1992)



Η βασίλισσα της ποπ δεν θα μπορούσε να έλειπε από τη λίστα μας, καθώς εδώ μιλάμε για το celebrity που βάσισε την καριέρα της στην πρόκληση της γύμνιας. Ήταν στις αρχές της δεκαετίας του 1990 όταν βάλθηκε να προκαλέσει τα χρηστά ήθη, με τις γυμνές της απαθανατίσεις σε φωτογραφικά λευκώματα να πυροδοτούν τόνους αντρικών φαντασιώσεων. Η Μαντόνα χαράχτηκε στη μνήμη των αντρών ως η θεόγυμνη τραγουδίστρια και μοντέλο που εμφανιζόταν τσιτσίδι σε φωτογραφίσεις και ταινίες, μετρώντας στη συνέχεια μια καριέρα-φαινόμενο στη showbiz…

Κέιτ Γουίνσλετ (1997)



Ποιος μπορεί να ξεχάσει την Κέιτ στη μόνη γυμνή σκηνή του «Τιτανικού»; Κανείς φυσικά και αυτό ήταν που λειτούργησε ως καταπέλτης για την εκτόξευση της καριέρας της στα ύψη! Φορώντας μόνο το κολιέ της, η ηθοποιός πόζαρε γυμνή για να τη σχεδιάσει ο ντι Κάπριο περνώντας έτσι στην κινηματογραφική αθανασία…
 
 
newsbeast.gr

 

Μηχανή του Χρόνου: Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή. Ο μαθηματικός που βοήθησε τον Αϊνστάιν

2014-07-14 13:38

Φθόνος και απόρριψη από την ελληνική επιστημονική κοινότητα τη στιγμή που υπήρξε επιστήμονας καθηγητής σε διάσημα πανεπιστήμια του εξωτερικού

Όταν ο Άλμπερτ Αϊνστάιν εργαζόταν πάνω στη γενική θεωρία της σχετικότητας, αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα σε τρία βασικά θέματα. Έτσι ζήτησε τη βοήθεια από μερικούς διάσημους και κορυφαίους επιστήμονες της εποχής. Ένας από αυτούς που του απάντησαν με τρόπο απλό και κατατοπιστικό και βοήθησαν καθοριστικά στην εξέλιξη της θεωρίας ήταν ο Έλληνας μαθηματικός Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή.

Ένα από τα λαμπρότερα μυαλά που ανέδειξε η Ελλάδα. Όπως λένε οι θαυμαστές του, ίσως με δόση υπερβολής, το IQ του ήταν ανώτερο του Ευκλείδη και ισάξιο του Αϊνστάιν.

Ο Κάρα όπως τον αποκαλούσαν οι μαθητές του στο πανεπιστήμιο της Γοτίγγης γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου του 1873 και ήταν γιος τους διπλωμάτη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας Στέφανου Καραθεοδωρή.

Το σπουδαίο ταλέντο και η κλίση του στα γράμματα και ειδικά στα μαθηματικά ήταν ευδιάκριτα από τα μαθητικά του χρόνια.

Σπουδαίες προσωπικότητες όπως ο Ιούλιος Βερν έγραφαν στο λεύκωμά του ότι αν συνέχιζε το διάβασμα και την εξάσκηση θα γινόταν μια σπουδαία προσωπικότητα της επιστήμης.

Σε ηλικία 16 ετών ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή κέρδισε δύο συνεχόμενες χρονιές το βραβείο του πανεθνικού διαγωνισμού μαθηματικών του Βελγίου, αφήνοντας τους πάντες άφωνους, καθώς κάτι τέτοιο δεν είχε ξαναγίνει ποτέ στο παρελθόν.

Στα 18 του γράφτηκε στο τμήμα μηχανικών της βελγικής στρατιωτικής σχολής και το 1898 υπηρέτησε στην Αίγυπτο όπου έλαβε μέρος σε αρδευτικά έργα του Νείλου και την πυραμίδα του Χέοπα. Τρία χρόνια νωρίτερα κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Κρήτη για να συναντήσει τον αδερφό του παππού του, γνωρίστηκε με τον Ελευθέριο Βενιζέλο.

Μια γνωριμία που θα κρατούσε για πολλά χρόνια, καθώς ο Βενιζέλος εκτιμούσε πολύ τις ικανότητες του Καραθεοδωρή που έγραφε και μελετούσε σε 6 γλώσσες. Και ενώ η καριέρα του ως μηχανικός άρχιζε να απογειώνεται, ο ανήσυχος νεαρός τα παράτησε όλα για να αφοσιωθεί στο πάθος του που δεν ήταν άλλο από τα μαθηματικά.

Οι διατριβές του έκαναν ιδιαίτερη αίσθηση και σταδιακά εξελίχθηκε σε μια από τις καλύτερες ερευνητικές υπογραφές, στα διάσημα και έγκυρα περιοδικά μαθηματικών της εποχής. Ο Καραθεοδωρή δημιουργεί νέες θεωρίες, αναμοχλεύει και «ανακαινίζει» παλιά αξιώματα.

Σαν να ήταν κάτι απλό ασχολείται με τον λογισμό των μαθηματικών με τον οποίο είχαν ασχοληθεί κορυφαίοι επιστήμονες και δίνει λύση στο πρόβλημα των ασυνεχών λύσεων όπου όλες οι ασκήσεις και οι μελέτες σταματούσαν. Όλοι ήταν πλέον εκστατικοί με τη διάνοια του Καραθεοδωρή.

Το ίδιο κάνει και με προβλήματα της φυσικής όπου καταπιάνεται με την θερμοδυναμική και θεωρείται ως ένας από τους μεγάλους «πατέρες» της επιστήμης. Ο Καραθεοδωρή ασχολήθηκε συστηματικά και με τις τηλεπικοινωνίες και σήμερα πολλές από τις εφαρμογές του καταγράφονται στην κινητή τηλεφωνία.

Παρά το γεγονός ότι υπήρξε κορυφαίος επιστήμονας και καθηγητής σε διάσημα πανεπιστήμια, στην Ελλάδα γνώρισε την απόρριψη από την επιστημονική κοινότητα όταν προσπάθησε να γίνει καθηγητής.

«Αν θες να γίνεις δάσκαλος σε κάποιο σχολείο της επαρχίας έχει καλώς» του είπαν χαρακτηριστικά, την περίοδο που είχε αναγορευτεί διδάκτωρ στο Γκέτιγκεν! Έτσι άνοιξε ο δρόμος για το εξωτερικό όπου γνώρισε αμέσως την αναγνώριση.

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος όμως πίστευε σε αυτόν. Έτσι τον κάλεσε για πρώτη φορά το 1919 για ηγηθεί του νεοσύστατου ελληνικού πανεπιστημίου της Σμύρνης.

Χωρίς δεύτερη σκέψη ο Καραθεοδωρής παράτησε την έδρα του στη Γερμανία και έσπευσε να βοηθήσει στην εκπλήρωση του οράματος του Βενιζέλου. Ονόμασε το πανεπιστήμιο συμβολικά «Φως εξ Ανατολών» και εκτός από την οργάνωσή του, έκανε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να καταστεί ένα κορυφαίο ίδρυμα έρευνας.

Έφερε όργανα και εξοπλισμό από το εξωτερικό και προσπάθησε μέσω της ιατρικής έρευνας να καταπολεμήσει την ελονοσία που εκείνο τον καιρό κυριολεκτικά «θέριζε». Ο Καραθεοδωρή όμως δεν πρόλαβε να εκπληρώσει το έργο του, καθώς μεσολάβησε η ήττα και η μικρασιατική καταστροφή.

Μόλις δύο ημέρες πριν κατάφερε να φυγαδεύσει την οικογένειά του, μένοντας πίσω για να διασώσει αρχεία και μελέτες. Με τη βοήθεια ενός δημοσιογράφου κατάφερε να φύγει τελικά και αυτός με το πλοίο Νάξος.

Το 1922 διορίσθηκε καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθήνας και το 1923 στο Μετσόβειο. Το 1924 απογοητευμένος από την κατάσταση στα φτωχά ελληνικά πανεπιστήμια έφυγε στο εξωτερικό. Έγινε καθηγητής στο Μόναχο δίπλα σε τεράστια ονόματα της επιστήμης.

Το 1929 ο Βενιζέλος ζήτησε για δεύτερη φορά τη βοήθειά του για την αναδιοργάνωση του Καποδιστριακού και του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου.

Η απόρριψή όμως από τους Έλληνες συναδέλφους του που δεν μπορούσαν να παραδεχτούν το επιστημονικό μεγαλείο του Καραθεοδωρή ήταν διαρκής.

«Δεν χρειαζόμαστε τόσους επιστήμονες που δεν μορφώνονται σωστά και πανεπιστήμια δεν πληρώνουν ανάλογα» συνήθιζε να λέει. Παρά τις αντιξοότητες αρκετές προτάσεις του εφαρμόστηκαν μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ’80.

Μια από τις μεγαλύτερες μελέτες του Καραθεοδωρή που έγραψαν ιστορία ήταν για τους κίονες του Παρθενώνα υπό τον τίτλο «Περί των καμπυλών του στυλοβάτου του Παρθενώνα και περί της αποστάσεως των κιόνων αυτών».

Ήταν αυτός που ανακάλυψε ότι οι μπροστινοί κίονες του Παρθενώνα έχουν τόξα από κύκλους με ακτίνα πέντε χιλιομέτρων ενώ οι πίσω κίονες έχουν ακτίνα δέκα χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να μοιράζεται καλύτερα το βάρος πάνω στον κάθε κίονα.

Ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή και όχι Καραθεοδωρής όπως λανθασμένα αναφέρεται συχνά, δε δίστασε να υψώσει το ανάστημά του και κατά του ναζισμού.

Ως καθηγητής στη ναζιστική Γερμανία του Χίτλερ έκανε λευκή απεργία αλλά κανείς δεν τόλμησε να τον ενοχλήσει ή να τον συλλάβει καθώς οι ναζί φοβούνταν τη διεθνή κατακραυγή. Πέθανε σε ηλικία 77 ετών στο Μόναχο το οποίο δεν εγκατέλειψε ούτε κατά τη διάρκεια του πολέμου. Μέχρι το τέλος της ζωής δεν σταμάτησε να μελετά και να ασχολείται με τη μεγάλη του αγάπη, τα μαθηματικά.

news247.gr

 

Αυτό είναι το βαθύτερο σημείο του πλανήτη: Βουτιές θανάτου στο πηγάδι του Ιακώβ [εικόνες]

2014-07-14 10:26

Αυτό είναι το βαθύτερο σημείο του πλανήτη: Βουτιές θανάτου στο «πηγάδι» του Τέξα

ο βαθύτερο σημείο στον πλανήτη είναι το λεγόμενο «πηγάδι του Ιακώβ» στο Τέξας και αποτελεί το αγαπημένο αλλά και πιο επικίνδυνο σημείο καταδύσεων παγκοσμίως, έχοντας την ανατριχιαστική φήμη ότι «καταπίνει ανθρώπους».

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη υποβρύχια σπηλιά που αποτελεί μία ασταμάτητη πηγή νερού εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Πολλοί άνθρωποι επισκέπτονται την κομητεία του Τέξας Χιλ προκειμένου να δουν το εντυπωσιακό πηγάδι του Ιακώβ, παρόλο που έχει στοιχίσει αρκετές ζωές μέχρι σήμερα

Ακόμα και αν είστε δεν σπηλαιοδύτης, μπορείτε ακόμα να απολαύσετε μία βουτιά στο πηγάδι εκ του ασφαλούς. Ανθρωποι όλων των ηλικιών έρχονται για να κολυμπήσουν στα καθαρά νερά, χωρίς ωστόσο να καταδύονται βαθύτερα μέσα στη σπηλιά.

Βουτώντας μέσα φαίνεται σαν να πρόκειται να πέσετε σε μία ατελείωτη τρύπα, ωστόσο υπάρχουν πολλά τμήματα σε διάφορα βάθη.

Ο πρώτος θάλαμος βρίσκεται 9 μέτρα από το άνοιγμα και συνεχίζει για άλλα 16 μέτρα βάθος. Εδώ τα νερά είναι ακόμη φωτεινά, και υπάρχουν φύκια και μικροοργανισμοί.

Τα πράγματα αλλάζουν όταν φτάσετε στο δεύτερο θάλαμο, που βρίσκεται 24 μέτρα κάτω από την επιφάνεια. Εδώ κάτω οι δύτες πρέπει να θυμούνται ακριβώς πώς και από πού μπήκαν, γιατί η «ψευδαίσθηση εξόδου» έχει στοιχίσει τη ζωή σε πολλούς δύτες.

Ο τρίτος θάλαμος προσεγγίζεται μέσω ενός ανοίγματος που βρίσκεται στο δεύτερο θάλαμο. Λίγοι ωστόσο είχαν το θάρρος να φτάσουν μέχρι τον τέταρτο θάλαμο βγαίνοντας μέσα από το στενό πέρασμα.

Εκεί υπάρχουν εντυπωσιακοί ασβεστολιθικοί σχηματισμοί. Αντί για βότσαλα, ο βυθός του θαλάμου είναι καλυμμένος με λεπτή λάσπη και ένα στραβοπάτημα μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Το πηγάδι του Ιακώβ ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1850 από τους πρώτους αποίκους της περιοχής. Τα πρώτα χρόνια δεν μπορούσε να μπει κανείς στο πηγάδι του Ιακώβ επειδή παρήγαγε 170 γαλόνια νερό ανά δευτερόλεπτο. Πλέον, εισέρχονται άπειροι δύτες στους θαλάμους. Δυστυχώς, τουλάχιστον 8 έχουν πεθάνει κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης.

Η ποσότητα του νερού που απελευθερώνεται από το πηγάδι του Ιακώβ έχει μειωθεί χρόνο με το χρόνο, επιτρέποντας στους δύτες να προσεγγίσουν νέα βάθη και να κάνουν νέες ανακαλύψεις, ενώ παράλληλα παρουσιάζει ένα πρόβλημα. Το 2000, και άλλη μία φορά το 2008, το νερό από το πηγάδι σταμάτησε να ρέει εντελώς, δημιουργώντας ανησυχία στους ντόπιους και τους οικολόγους.

 



Πηγή: iefimerida.gr

Προϊόντα: 1331 - 1340 από 1600
<< 132 | 133 | 134 | 135 | 136 >>