ΓΝΩΜΗ-ΑΡΘΡΑ

“Τα πιάνουν” βουλευτές; - Άρθρο τού Νίκου Μπογιόπουλου

2014-10-16 12:01

Πρώτο: Δεν ξέρουμε αν υπάρχουν βουλευτές που «τα πιάνουν» για να ψηφίζουν Προέδρους της Δημοκρατίας, για να ψηφίζουν νόμους, για να ρίχνουν ή για να ανεβάζουν κυβερνήσεις.

    Δεύτερο: Ξέρουμε ότι εκείνη η διαπίστωση πως «όταν παίρνονται παρουσίες στη Βουλή, είναι πολλοί βουλευτές που δεν ξέρουν τι πρέπει να απαντήσουν: "Παρών" ή "αθώος"...» είναι μια φράση που αποδίδεται στον Ρούσβελτ. Όχι σε Έλληνα αξιωματούχο. Συνεπώς τη δράση της πολιτικής «βιομηχανίας» που λειτουργεί με όρους προσωπικής ιδιοτέλειας ή υπό την κατεύθυνση ισχυρών ταξικών συμφερόντων, που προωθεί διατάξεις και (ν)τροπολογίες εξυπηρέτησης «φίλων» και «ημετέρων», θα πρέπει να την αναζητήσουμε αλλού. Στην Αμερική ενδεχομένως. Στην Ελλάδα, όχι…

    Τρίτο: Ξέρουμε ότι στην Ελλάδα της «Ζήμενς», του «έκανε ένα δωράκι στον εαυτό του» και του «ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό» παλιά υπήρξαν «Τσιριμώκοι». Παλιά υπήρξαν «αποστάτες». Παλιά υπήρξαν «Γαρουφαλιάδες». Παλιά υπήρξαν και καταγγελίες για «συνομωσία», για «προδοσία» και για«συνασπισμό οικονομικών συμφερόντων» που όπως έλεγε ο κ.Μητσοτάκης έριξαν την κυβέρνησή του το 1993. Αυτά παλιά. Τώρα ο κ.Μητσοτάκης γίνεται αποδέκτης των φιλοφρονήσεων του κ.Σαμαρά στα γενέθλια της ΝΔ και ο κ.Σαμαράς γίνεται αποδέκτης του χειροκροτήματος του κ.Μητσοτάκη.

    Τέταρτο:  Κάθε φορά που η πολιτική ζωή αποσπάστηκε από τον «φυσικό της δικαστή», δηλαδή την κοινωνία, όποτε μπήκε πίσω από το παραβάν της δικαστικής τηβέννου, οψέποτε κατρακύλησε να διεξάγεται με όρους δικαστικών ερευνών, από την υπόθεση «Enron» στις ΗΠΑ και τα «καθαρά χέρια» στην Ιταλία μέχρι ταΕιδικά Δικαστήρια στην Ελλάδα, αυτό τίποτα το καινοτόμο, τίποτα το«καθαρτήριο», τίποτα το φιλολαϊκό δεν προσέφερε σε ό,τι αφορά το πραγματικό περιεχόμενο της πολιτικής. Και άρα της ζωής των ανθρώπων.

    Πέμπτο: Το παιχνίδι της τεχνητής πολιτικής πόλωσης αξιοποιείται, πάντα, ωςαντιπερισπασμός για να ξεστρατίζει ή να συμπιέζεται η έκφραση των πραγματικών κοινωνικών αντιθέσεων.  

    Έκτο: Στο παιχνίδι της τεχνητής πολιτικής πόλωσης και ειδικά όταν το κλίμα θερμαίνεται επικίνδυνα, κανείς δεν είναι αθώος του αίματος. Είτε η συμμετοχή του είναι εκούσια, είτε η συμμετοχή του είναι ακούσια. Είτε είναι πρωταγωνιστής στη τεχνική της τεχνητής έντασης είτε μετατρέπεται σε παρακολούθημά της.

    Έβδομο (και σημαντικότερο): Κάθε κουβέντα στις συνθήκες που ζούμε η οποία δεν θέτει στο προσκήνιο της πολιτικής αντιπαράθεσης τα (πραγματικά) αίτια για το γεγονός ότι μόλις προχτές η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε ότι 4 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν υπό τον ζόφο της φτώχειας, κάθε πολιτική καντρίλια που αντιλαμβάνεται και παρουσιάζει τα αντιτιθέμενα κοινωνικά συμφέροντα με όρους «μονομαχίας» και με όρους «κοκορομαχίας» μεταξύ πολιτικών ηγεσιών, αποτελείαποπροσανατολισμό. Αποτελεί πυροτέχνημα. Αποτελεί κοροϊδία. Και αυτή την κοροϊδία στην Ελλάδα του δικομματισμού την γνωρίσαμε κοντά 40 χρόνια. Από αυτή την κοροϊδία χορτάσαμε. Νισάφι. 

***

    Υστερόγραφο: Ενώ οι εισαγγελείς του Αρείου Πάγου ψάχνουν αν υπάρχουν βουλευτές που χρηματίζονται, και ενώ κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ανταλλάσουν πυρά στα ΜΜΕ, στη Βουλή συζητείται νομοσχέδιο για την χρηματοδότηση των κομμάτων. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο  (στο οποίο θα επανέλθουμε) και με πρόσχημα τον έλεγχο στα οικονομικά των κομμάτων,επιτρέπεται και επίσημα πλέον η χρηματοδότηση κομμάτων και βουλευτών από επιχειρήσεις ενώ θεσπίζονται μάλιστα και… εκπτώσεις από το φορολογητέο εισόδημα του χρηματοδότη – επιχειρηματία για να χρηματοδοτεί κόμματα και βουλευτές! Και αυτό αποκαλείται «διαφάνεια» και «χτύπημα της διαπλοκής»!        

   enikos.gr  

“Πιστεύομεν και εις την λαοκρατίαν”! - Άρθρο τού Νίκου Μπογιόπουλου

2014-10-15 10:04

Το είδαμε κι αυτό: Τα γνωστά ΔουΝουΤοειδή της «μνημονιοκρατίας» να παριστάνουν από τους… «αντιμνημονιακούς» μέχρι και τους διώκτες της «πλουτοκρατίας»!

    Προσέξτε τώρα ποιοι είναι οι σημαιοφόροι της «εξόδου της χώρας από το Μνημόνιο»:

    Ο Γεωργιάδης. Ο Γεωργιάδης είναι ο άνθρωπος που ψήφισε με χέρια και με πόδια όλα τα Μνημόνια. Είναι ο άνθρωπος που «έβριζε» τον Σαμαρά όταν εκείνος δεν είχε ψηφίσει το πρώτο Μνημόνιο. Είναι ο άνθρωπος που ως υφυπουργός της κυβέρνησης Παπαδήμου και ως υπουργός Υγείας της κυβέρνησης Σαμαρά «μάλωνε» τους δημοσιογράφους  γιατί δεν αντιλαμβάνονταν ότι είναι - όπως έλεγε – μνημονιακότερος ακόμα και από τον Τόμσεν. Τώρα, το ίδιο πρόσωπο, ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, ηγείται της… «εξόδου της χώρας από το Μνημόνιο».

    Ο Βορίδης. Ο Βορίδης είναι ο άνθρωπος που ως βουλευτής του ΛΑΟΣ ψήφισε το πρώτο Μνημόνιο. Είναι ο άνθρωπος που ως υπουργός της κυβέρνησης Παπαδήμου εφάρμοσε και υπεραμύνθηκε όσο ελάχιστοι την εκδοχή Πάγκαλου ότι τα Μνημόνια είναι μια «ευτυχία».  Τώρα, το ίδιο πρόσωπο, ως υπουργός της συγκυβέρνησης και ως εισηγητής της ΝΔ στην συζήτηση στη Βουλή για την ψήφο εμπιστοσύνης, ηγείται της… «εξόδου της χώρας από το Μνημόνιο».

    Ο Χρυσοχοΐδης. Ο Χρυσοχοΐδης είναι ο άνθρωπος που δήλωσε ότι ψήφιζε τα Μνημόνια χωρίς καν να τα διαβάσει. Αλλά τώρα, αφού έκανε κριτική στον Βενιζέλο ότι το ΠΑΣΟΚ δεν τα έχει βάλει με την πλουτοκρατία (!), ως υπουργός της κυβέρνησης των Μνημονίων, ηγείται της… «εξόδου της χώρας από το Μνημόνιο».

    Ο Βενιζέλος. Ο Βενιζέλος είναι ο άνθρωπος που εφαρμόζει και επιβάλει τα Μνημόνια από συστάσεώς τους. Είναι εκείνος που αν και συνταγματολόγος, για να ψηφιστεί το πρώτο Μνημόνιο κατά παράβαση του Συντάγματος, μιας και η ψήφισή του απαιτούσε 180 ψήφους, έφτασε στο σημείο να ανακαλύψει στη Βουλή την έννοια της «τυπικής Δημοκρατίας» (!) ώστε το Μνημόνιο να περάσει με μόλις 151 ψήφους. Ο διαρκής αντιπρόεδρος των κυβερνήσεων των Μνημονίων, ο άνθρωπος – συνώνυμο του PSI, που κατέστρεψε μικροομολογιούχους και διέλυσε Νοσοκομεία, Ασφαλιστικά Ταμεία, Πανεπιστήμια κλπ, τώρα ηγείται της…  «εξόδου από το Μνημόνιο».

    Ο Σαμαράς. Ο Σαμαράς είναι ο άνθρωπος που δεν ψήφισε το πρώτο Μνημόνιο για να μπορεί μετά να το… εφαρμόσει. Είναι ο άνθρωπος που όταν ρωτήθηκε ενώπιον της Μέρκελ γιατί δεν ψήφισε το πρώτο Μνημόνιο δήλωσε… «ουδείς  αναμάρτητος»! Είναι ο άνθρωπος που πριν γίνει πρωθυπουργός έφτασε να στείλει και δήλωση υπογεγραμμένη προς τους «εταίρους» ότι θα εφαρμόζει όλα τα Μνημόνια, και όσα δεν ψήφισε και όσα ψήφισε. Ο κ.Σαμαράς είναι ο πρωθυπουργός του δεύτερου Μνημονίου, των 500 νόμων των Μνημονίων, των 22.000 εφαρμοστικών άρθρων των Μνημονίων, του Πολυνομοσχεδίου με τις 855 μνημονιακές ρυθμίσεις, των μνημονιακών  «μαύρων» στην ΕΡΤ και των επαναλαμβανόμενων Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου της μνημονιακής Δημοκρατίας. Ε, λοιπόν, τώρα ο κ.Σαμαράς «σκίζει Μνημόνια» και ηγείται της… «εξόδου από το Μνημόνιο».

 


 

    Είναι σαφές: Η συγκυβέρνηση από τη στιγμή που στην πολιτική ζωή κατίσχυσε ο διαχωρισμός «μνημονιακός – αντιμνημονιακός» θα φτάσει να παραστήσει ακόμα και την Μπουμπουλίνα της «αντιμνημονιακής» σταυροφορίας, μπας και μπορέσει να οικοδομήσει το προεκλογικό της παραμύθι.

    Η εξέλιξη είναι άκρως σοβαρή καθότι είναι άκρως γελοία. Τόσο γελοία, δε, που το αντίστοιχο της άφατης πολιτικής υποκρισίας θα πρέπει – τηρουμένων των ιστορικών αναλογιών - να το αναζητήσουμε στα προ 70ετίας γεγονότα.

    Ήταν και πάλι Οκτώβρης. Ο Οκτώβρης του 1944. Ο Γεώργιος Παπανδρέου μιλούσε από το Σύνταγμα. Από κάτω ένα αμέτρητο πλήθος λαού που πανηγύριζε για την απελευθέρωση από τους Γερμανούς. Η ατμόσφαιρα δονείτο από την ιαχή της λαοθάλασσας: «Λαοκρατία – Λαοκρατία!». Τότε λοιπόν, ο άνθρωπος που δυο μήνες μετά ματοκύλισε το λαό της Αθήνας και που λίγες βδομάδες πριν είχε στείλει τηλεγράφημα στον Τσόρτσιλ με το οποίο  καλούσε την Βρετανία να προχωρήσει σε «άμεση παρουσία εντυπωσιακών βρετανικών δυνάμεων εις την Ελλάδα» για να καταπνιγεί το ΕΑΜικό κίνημα, απηύθυνε από το μπαλκόνι την πασίγνωστη φράση που έμελλε έκτοτε να γίνει προσδιοριστικό εκείνου που αποκαλείται «παπατζηλίκι»: «Πιστεύομεν και εις την λαοκρατίαν»!...

    Εβδομήντα χρόνια μετά από το «Πιστεύομεν και εις την λαοκρατίαν» αυτό που ζούμε είναι ακριβώς το φαινόμενο η Ιστορία, που γράφεται ως τραγωδία, να επαναλαμβάνεται ως φάρσα.

 

email: mpog@enikos.gr 

enikos.gr

ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΤΗΣ ΣΠΕΡΧΕΙΑΔΑΣ

2014-10-12 21:24

Του Βασίλη Κενέλλου από το βιβλίο του:
«Ο Γουλινάς & τα χωριά του»

 

Παζάρι στις πόλεις και τα χωριά της Ρούμελης είναι η ετήσια εμπορική αγορά που γίνεται σε ορισμένο τόπο και χρόνο και γεννήθηκε από την ανάγκη συγκέντρωσης κοι­νού και αγαθών σε συγκεκριμένο και ευρύτερο και γνωστό χώρο. Η λέξη παζάρι προέρ­χεται από το τουρκικό Pazar και σημαίνει τόπος δημόσιας αγοράς αλλά και διαπραγμά­τευση σχετικά με την τιμή του εμπορεύματος ή τους όρους συμφωνίας1 κ.λ.π.

Για τη Σπερχειάδα και τα χωριά της το παζάρι ήταν - και παραμένει ακόμα - μια από τις σπουδαιότερες δραστηριότητες της κοινωνικής και οικονομικής ζωής ολόκληρης της περιοχής. Έχει τις ρίζες του στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, μας πληροφορεί η Κωνστάντια Καλέντζου στο βιβλίο της «Μεσοποταμία-Χαλίλη Φθιώτιδας». Εκείνα τα δύσκολα χρόνια το παζάρι γινόταν στην τοποθεσία «Αλλαγή» ή «Αλλαή» που σήμερα ονομάζεται «Διπόταμο» και που βρίσκεται στη συμβολή δυο μικρών ποταμών, του Γαρδικώτη και του Σμοκοβίτη, που μαζί με άλλα μικρότερα ρέματα σχηματίζουν τον Ίναχο (Βίστριζα). «... Εκεί υπάρχει ένα πλάτωμα» γράφει η Κωνστάντια Καλέντζου2, «ένα επίπεδο μέρος, επιφάνειας αρκετών στρεμμάτων, όπου τώρα έχουν τα ξεχειμαδιά τους, τα χειμερινά δηλαδή μαντριά τους, οι κτηνοτρόφοι της Κοινότητας Μαρμάρων. Σ’ αυτό το μέρος γινόταν το παζάρι, η Αλλαή.
Οι ορεινοί έφερναν τα προϊόντα τους και οι καμπίσιοι επίσης τα δικά τους και τα αντάλλασαν. Αυτό γινόταν σε τακτά χρονικά διαστήματα. Φυσικά, μαζί με την ανταλλαγή των προϊόντων, στο μέρος εκείνο γινόταν και άλλων ειδών συναλλαγές και συνα­ντήσεις. Γίνονταν συνοικέσια, νυφοπάζαρα. Άλλαζαν σκέψεις και μηνύματα πολιτικής φύσεως. Μετέφεραν τα μυστικά τους οι σκλάβοι Έλληνες και δυνάμωναν ψυχικά ακου­μπώντας ο ένας στη βασανισμένη πλάτη του άλλου...»
Μετά την Απελευθέρωση η Σπερχειάδα (Αγά τότε) εξελίχθηκε σταδιακά σε διοικη­τικό και εμπορικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής, το παζάρι μεταφέρθηκε εκεί και άρ­χισε να καθιερώνεται ως αξιόλογος θεσμός στην τοπική οικονομία. Γινόταν κάθε Αύ­γουστο και περιλάμβανε εμποροπανήγυρη και ζωοπανήγυρη.
Την πρώτη γραπτή μαρτυρία τη βρήκαμε στην εφημερίδα της Λαμίας «Φωνή του Λαού» του Αυγούστου του 1867: «... Πανήγυρις τελείται εις την πρωτεύουσα του Δή­μου Σπερχειάδος το χωρίον Αγά την 20ή τρέχοντος. Διαρκεί από 3-5 ημέρες. Μεταφέ­ρονται προς πώληση παντός είδους: ζώα, τυρός, βούτυρο, υφάσματα βαμβακερά και μάλλινα, δέρματα κατεργασμένα».
Στις αρχές του 20ού αιώνα το παζάρι της Σπερχειάδας ήταν από τα πιο γνωστά της Ρούμελης, μας πληροφορεί ο λαογράφος Δημήτρης Λουκόπουλος3 στα «Γεωργικά της Ρούμελης», σελ. 5. Καθιερώθηκε επίσημα το 1925 με το β.δ. της 17-8 (ΦΕΚ 253/Α' της 15-9-1925).·
Το 1926 η ημερομηνία τέλεσης του μεταφέρθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου και το 1929 στις 20 Οκτωβρίου. Η ημερομηνία αυτή οριστικοποιήθηκε με το β.δ 218 του 1969 (ΦΕΚ 59/Α' της 7-4-1969) και παραμένει η ίδια μέχρι σήμερα. Το παζάρι μέχρι το 1925 γινό­ταν στην τοποθεσία «Παλιοπάζαρο» και από τότε η εμποροπανήγυρη μεταφέρθηκε στην κεντρική λεωφόρο της κωμόπολης, όπου παραμένει μέχρι και σήμερα4.
Η ζωοπανήγυρη συνέχισε να πραγματοποιείται μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 70, κάθε 20 Αυγούστου, στην περιοχή μεταξύ των Σφαγείων και της Αγίας Παρασκευ­ής. Μικρό ζωοπάζαρο γινόταν στην ίδια περιοχή και στις 20 Οκτωβρίου.
Για τους κατοίκους των ορεινών, κυρίως, χωριών μας το παζάρι του παλιού καιρού ήταν η ευκαιρία να πουλήσουν τα προϊόντα τους (κάστανα, καρύδια, κτηνοτροφικά εί­δη κ.λ.π.) και να κάνουν τις απαραίτητες προμήθειες για τον επερχόμενο χειμώνα, κυ­ρίως σε βιοτεχνικά είδη. Ήταν όμως και μια ευκαιρία, για μικρούς και μεγάλους, για ψυ­χαγωγία και διασκέδαση, με τα διάφορα θεάματα, τη λαϊκή μουσική, το καλό κρασί και το νόστιμο μεζέ των ταβερνείων.
Το παζάρι της Σπερχειάδας συνεχίζει τη φήμη του πανελλαδικά, αφού και στις μέ­ρες μας έμποροι από πολλές γωνιές της πατρίδας μας καταφθάνουν και πουλούν τα εμπορεύματα τους. Μόνο που τα πράγματα έχουν αλλάξει πλέον ριζικά.
Οι κάτοικοι των χωριών μας έχουν λιγοστέψει δραματικά, οι προσβάσεις στην αγο­ρά είναι τώρα άμεσες και εύκολες, οι ανάγκες και οι συνθήκες προμήθειας καταναλωτι­κών αγαθών πολύ διαφορετικές. Θα έλεγε κανείς ότι το παζάρι ζει περισσότερο ως έθι­μο παρά ως εμπορική δραστηριότητα.
Μονοήμερη εμποροπανήγυρη, αλλά και ζωοπανήγυρη, γίνεται στη Σπερχειάδα και κάθε Μεγάλη Παρασκευή.
Είναι το «πασχαλιάτικο» παζάρι, αφού οι κάτοικοι της κωμόπολης και της ευρύτε­ρης περιοχής κάνουν τα απαραίτητα ψώνια και προμηθεύονται τον οβελία της Λα­μπρής.

 

Η γέφυρα του Σπερχειού

2014-10-12 19:36

" Η γέφυρα του Σπερχειού κατά την επαρχιακήν οδόν Βαρυμπόπης-Σπερχειάδος-Αγά".

Αυτός ήταν ο τίτλος του έργου στη Μελέτη, η οποία εκπονήθηκε το 1906 και στην οποία συμμετείχαν και Γάλλοι εμπειρογνώμονες. Ο Βολιώτης μηχανικός Γεώργιος Δημητρόπουλος, συνέταξε σχετική έκθεση επι αυτής της μελέτης και την οποία δημοσίευσε το 1907 στο περιοδικό "Αρχιμήδης". Αφού παρέθεσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, επισήμανε τελειώνοντας ότι ...δεν υπάρχει η ανάλογη εμπειρία τόσο στη συλλογή των απαιτούμενων γαιομορφολογικών στοιχείων για τη σύνταξη της μελέτης, όσο και για την κατασκευή της γέφυρας. Οριστικά η γέφυρα ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1932 και αποπερατώθηκε μετά από 3 χρόνια περίπου. Η γέφυρα της Βίστριζας ξεκίνησε να κατασκευάζεται ήδη από το 1906.
Τις αντιδράσεις και κινητοποιήσεις του κόσμου και των πολιτικών της περιοχής την περίοδο εκείνη θα τις πληροφορηθούμε από εφημερίδες της εποχής:

«Ο Δήμος (Σπερχειάδος) είναι περιζωμένος πανταχόθεν υπό ποταμών, αφ΄ ενός μεν υπό του Σπερχειού, αφ΄ ετέρου δε υπό της Βιστρίζης. Και επί μεν της Βιστρίζης έχει αρχίσει η κατασκευή της γεφύρας προ δύο και πέον ετών, αλλά ως φαίνεται ούτε εις την Δευτέραν Παρουσίαν δεν θα τελειώσει, επί δε του Σπερχειού ποταμού δεν υπάρχει ουδεμία τοιαύτη, ούτε είναι νδυνατόν να γίνει εφόσον οι αντιπρόσωποι της Φθιώτιδας περιορίζονται μόνο εις τα λόγια κι ...όχι εις έργα... Καθώς μας πληροφόρησαν προ τινος χρόνου εγένετο πάνδημον ενταύθα συλλαλητήριον και συνετάχθη ψήφισμα προς την Βουλήν των Ελλήνων και τοις Βουλευταίς Φθιώτιδος, όπως μεριμνήσωσι δια την κατασκευήν μιας τουλάχιστον γεφύρας επί του Σπερχειού ποταμού, αλλά μέχρι σήμερον ουδέν εγένετο». (Εφημ:ΣΚΡΙΠ, 28-5-1908)
«Πολλάκις υπεδείχθη τοις πολιτικοίς Φθιώτιδος η ανάγκη κατασκευής μιας αμαξιτής οδού εκ Βαρυμπόπης εις Σπερχειάδα και ετονίσθη η σπουδαιότης αυτής. Πολλάκις υπεδείχθη αυτοίς η κατασκευή γεφύρας εν τω Σπερχειώ ποταμώ, δι΄ ης θέλουν συνδεθεί πέντε όμοροι δήμοι και όστις ποταμόςκαθίσταται αδιάβατος ολόκληρον τον χειμώνα...Πολλάκις ο λαός της Σπερχειάδος και των πέριξ δήμων συνήλθον εις πάνδημα συλλαλητήρια επιζητών τα έργα ταύτα και πολλάκις οι κ.κ. πολιτευταί μας και εις πολλάς παραμονάς εκλογών μας υπεσχέθησαν την κατασκευήν γεφύρας τε και οδού». (Εφημ: ΣΚΡΙΠ, 21-9-1908)
Αυτά έγραφαν οι εφημερίδες της εποχής. Για την ιστορία, αμαξιτός δρόμος μετξύ Σπερχειάδας-Μακρακώμης άρχισε να κατασκευάζεται το 1910, μέχρι τότε ήταν καρόδρομος. Η γέφυρα της Βίστριζας αποπερατώθηκε το 1911.

Βασίλης Κανέλλος

 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ο τάφος της Αμφίπολης είναι… «ναζιστικός»-Συναγερμός Στήν "Αντιρατσιστική Κοινότητα"

2014-10-12 17:29

Συναγερμός σήμανε στην «αντιρατσιστική αστυνομία» που ετοιμάζεται να επιβάλλει… κυρώσεις στον σχεδιαστή καί κατασκευαστή τού τάφου.......
Αίσθηση προκάλεσε σε άπαντες η σημερινή αποκάλυψη από τον τάφο της Αμφίπολης, αφού βγήκαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες από περίτεχνο ψηφιδωτό που είναι διακοσμημένο με διακοσμητικό πλαίσιο, πλάτους 0,60μ.,το οποίο συντίθεται από διπλό μαίανδρο. 

Κοινώς, το ψηφιδωτό είναι γεμάτο αγκυλωτούς σταυρούς.

Η αποκάλυψη του «επαίσχυντου ναζιστικού συμβόλου», έθεσε σε συναγερμό τις αντιρατσιστικές υπηρεσίες, οι οποίες βρίσκονται ήδη καθ’ οδόν για να διενεργήσουν προκαταρτική εξέταση και να βρεθούν οι ένοχοι αυτής της… ρατσιστικής πρόκλησης. 

Ο "Μπάμπης" ήδη είναι στα τηλέφωνα και στέλνει επιστολή για ενεργοποίηση του "αντιρατσιστικού νόμου". 

Ταυτοχρόνως ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κάνουν λόγο για…έκδοση εντάλματος σύλληψης τού Δεινοκράτη (αρχιτέκτονα του Μνημείου).

Πέραν όμως απ' την πλάκα, η συγκεκριμένη  αρχαιολογική αποκάλυψη, του  απαράμιλλης ομορφιάς ψηφιδωτού, αποδεικνύει για άλλη μία φορά τη γελοιότητα της «αντιναζιστικής» υστερίας που έχει καταλάβει το ελλαδικό κράτος, καί το κυνήγι  μαγισσών πού τη συνοδεύει.....


ΥΓ. Το εν λόγω σύμβολο στην Γερμανία είναι απαγορευμένο. 

        Τι θα κάνουν όταν ο Σαμαράς θα καλέσει την Μέρκελ στο μνημείο; 

         Θα το καλύψουν μη το δει ή θα το καταστρέψουν;

Σπαρτιάτης

 

 

 

 


 

Οι πραγματικοί στόχοι της Υ/Ε στη Συρία-ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

2014-10-12 15:18

Μέσα από νέο ορυμαγδό παραπληροφόρησης από τα ΜΜΕ (που σωστότερα στη ΝΔΤ θα έπρεπε να τα αποκαλούμε ΜΜΠ=Μέσα Μαζικής Παραπληροφόρησης) η Ισλαμοφοβία έχει οργιάσει και παίρνει τώρα και ρατσιστικές διαστάσεις. Η αφορμή είναι βέβαια οι τηλεοπτικοί αποκεφαλισμοί δυτικών από τους τζιχαντιστές της ISIS, ενώ τα ΜΜΠ αποσιωπούν ότι οι αποκεφαλισμοί είναι συνηθισμένη ποινή π.χ. στη Σαουδική Αραβία, ένα από τα ισχυρότερα και εγκληματικότερα προτεκτοράτα της Υπερεθνικής Ελίτ (Υ/Ε). Και αυτό, χωρίς καμιά ευαίσθητη ψυχή για τα ατομικά δικαιώματα να συγκινείται, ούτε καν οι λαλίστατες ΜΚΟ που ζητούν το κεφάλι του Ασσάντ, αλλά όχι βέβαια τα κεφάλια των εγκληματιών εμίρηδων της Σαουδ. Αραβίας και του Κατάρ που, με τη βοήθεια της Υ/Ε, κατέσφαξαν κυριολεκτικά τους λαούς του Ιράκ, της Λιβύης και στη συνέχεια της Συρίας, ώστε να καταστρέψουν τα τελευταία κράτη που στηριζόντουσαν σε εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα και αρνιόντουσαν να ενταχθούν στη ΝΔΤ.
Άλλωστε, οι τζιχαντιστές της ISIS ήταν τα «παιδιά της Υ/Ε» και των καθεστώτων του Κόλπου, που όταν άρχισαν να κτυπούν τα όργανά τους στη Συρία καθώς και στο Ιράκ έπρεπε να έχουν τη τύχη του «στυμμένου λεμονιού». Έτσι σήμερα έχει στηθεί ένα κακόγουστο θεατρικό έργο, με όχι πάντα εκούσιους ηθοποιούς, που εκτείνεται από τα σύνορα Συρίας-Τουρκίας μέχρι τις δυτικές πρωτεύουσες, ενάντια δήθεν στους σφαγείς Ισλαμιστές. Στην πραγματικότητα, όμως, οι στόχοι είναι εντελώς διαφορετικοί: η τελειωτική καταστροφή του Μπααθικού καθεστώτος στη Συρία, καθώς και του μόνου μη εξαρτημένου από την Υ/Ε τμήματος των Κούρδων, του PKK, και των συμμάχων του στη Συρία. Tην ίδια στιγμή, το εξαθλιωμένο τμήμα του Κουρδικού λαού που είναι πρόθυμο να γίνει προτεκτοράτο της Υ/Ε αρκεί να έχει την «αυτονομία» του, είτε είναι στο Βόρειο Ιράκ, είτε στη Συρία και τη Τουρκία, είτε στη Δύση, ζητά για τη σωτηρία τους τη βοήθεια της ίδιας εγκληματικής Δύσης που ιστορικά κατέστρεψε τα όνειρά τους, για χωριστό έθνος-κράτος των απανταχού Κούρδων.

Όπως είναι γνωστό, το «Κουρδικό πρόβλημα» δημιουργήθηκε στο τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι Άγγλοι και Γάλλοι αποικιοκράτες απέρριψαν, στην Ειρηνευτική Διάσκεψη του Παρισίου το 1919, την πρόταση για ένα ανεξάρτητο Κουρδιστάν και αποφάσισαν, αντίθετα, να σκορπίσουν τους Κούρδους ανάμεσα στη Τουρκία, της οποίας αποτελούν το 20% του πληθυσμού, το Ιράκ (15-20%), τη Συρία (9%) και το Ιράν (7%). Από αυτούς, οι Κούρδοι του Βορείου Ιράκ που είχαν πάντοτε παίξει μεταπολεμικά τον ρόλο του οργάνου της δύσης, της Υ/Ε και των Σιωνιστών, ανταμείφθηκαν, μετά την εισβολή, με ένα είδος «αυτονομίας» μέσα στο Ιράκ, σε ένα απόλυτα ενσωματωμένο στη ΝΔΤ ψευδό-κρατίδιο. Oι Κούρδοι του Ιράν, μολονότι μετείχαν στην παλλαϊκή επανάσταση κατά του Σάχη, στη συνέχεια πήραν μέρος στην απόπειρα της Υ/Ε για βελούδινη επανάσταση το 2009, ενώ υπάρχουν ενδείξεις για συνεργασία οργανώσεών τους με δυτικές και σιωνιστικές υπηρεσίες. Τέλος, οι Κούρδοι της Τουρκίας που στην πλειοψηφία τους ακολουθούσαν το μόνο γνήσιο εθνικο-απελευθερωτικό κίνημα των Κούρδων, το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν (PKK) υπό τον Οτσαλάν (που χάρη στις ενέργειες των «δικών» μας Πάγκαλου και Σημίτη, σαπίζει από πολλά χρόνια στις Τουρκικές φυλακές) εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου βρισκόντουσαν σε διαπραγματεύσεις με τον Ερντογάν για την παραχώρηση μεγαλύτερης αυτονομίας. Διαπραγματεύσεις, που μετά τις τελευταίες εξελίξεις, οδηγούνται φυσικά σε ναυάγιο.

Οι Κούρδοι της Βόρειας Συρίας γύρω από το «Δημοκρατικό Ενωτικό κόμμα» (PYD) των Saleh Muslim και Asiyah Abdullah, με τη βοήθεια του PKK, απέκτησαν εδώ και περίπου 2 χρόνια ντε φάκτο την αυτονομία τους, χωρίς να γίνουν όργανα της Υ/Ε. Περιττό να αναφερθεί ότι τόσο το PΚΚ όσο και το PYD έχουν κηρυχθεί «τρομοκρατικές» οργανώσεις από την Υ/Ε και τους Σιωνιστές. Εντούτοις, σε μια από τις ανακολουθίες του πατέρα Ασσάντ, που ενώ για πολλά χρόνια αναγνώριζε το PKK, στα τέλη της δεκαετίας του ’90, για να αναθερμάνει τις σχέσεις του με την Τουρκία, το κήρυξε και αυτός παράνομο. Σήμερα, το ίδιο Μπααθικό καθεστώς αντιμετωπίζει τη συντριβή του από την ανίερη συμμαχία Τουρκίας, Υ/Ε και Σιωνιστών ! Στο μεταξύ όμως οι Κούρδοι της Βόρειας Συρίας του PYD δεν δέχθηκαν, παρά τις πιέσεις των ψευτο-δημοκρατών Σύριων «επαναστατών» του ΝΑΤΟ, να συνεργαστούν μαζί τους, ούτε καν προσχώρησαν στο Εθνικό Συμβούλιο της Συρίας που ελέγχει η Υ/Ε και το προετοιμάζει για την διαδοχή του Ασσάντ. Αντίθετα, με την ανοχή του Μπααθικού καθεστώτος του υιού Ασσάντ, είχαν δημιουργήσει αυτοδιοικούμενα καντόνια σε πολλές επαρχίες της Βόρειο-ανατολικής Συρίας. Αυτό σήμαινε τον σχηματισμό μιας ντε φάκτο συμμαχίας μεταξύ Μπααθιστών και PKK/PYD, δηλαδή όλων των εθνικο-απελευθερωτικών κινημάτων στην περιοχή, η οποία έβαζε σε θανάσιμο κίνδυνο τα συμφέροντα της Υ/Ε και των Σιωνιστών και, επομένως, έπρεπε να συντριβεί!

Έτσι, αρχικά όπλισαν και χρηματοδότησαν τους τζιχαντιστές της ISIS που στράφηκαν όχι μόνο κατά του Ασσάντ, αλλά και κατά των Νατοϊκών «επαναστατών» και των Κούρδων της PYD, αρχίζοντας να καταλαμβάνουν τα Κουρδικά προπύργια. Παράλληλα, η συμφωνία Ερντογάν με τον Οτσαλάν, ο οποίος πιθανώς έτρεφε τη φρούδα ελπίδα ότι η στροφή της Υ/Ε κατά της ISIS θα ευνοούσε τα Κουρδικά σχέδια για αυτονομία, οδήγησε σε μια περίεργη στροφή της PYD εναντίον τoυ Ασσάντ, που δυναμίτισε την παραπάνω ντε φάκτο συμμαχία. Έτσι, σήμερα, κατάντησε ο Salih Muslim να παρακαλά την Υ/Ε για στρατιωτική βοήθεια ώστε να σώσει το Κομπάνι, και να εισπράττει την απάντηση ότι για να γίνει αυτό θα έπρεπε πρώτον να διαλύσει τα αυτοκυβερνώμενα καντόνια, δεύτερον να απαρνηθεί κάθε αίτημα για αυτοκαθαρισμό και τρίτον να δεχτεί την δημιουργία ουδέτερης ζώνης στα σύνορα Τουρκίας-Συρίας, όπως απαιτεί ο Ερντογάν. Φυσικά, αναγκάστηκε να αρνηθεί. Η αναπόφευκτη συνέπεια θα είναι η κήρυξη no-fly zone στα σύνορα και η έναρξη χερσαίων επιχειρήσεων-- υποτίθεται κατά της ISIS, αλλά στην πραγματικότητα για την ανατροπή του Ασσάντ…

Μπορούμε!-ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

2014-10-02 22:53

Ζούμε σ’ ένα πλανήτη όπου κατοικούν 7 δισεκατομμύρια άνθρωποι. Σ’ αυτόν τον πλανήτη λιγότεροι από 2.000 άνθρωποι κατέχουν περιουσία που -σύμφωνα με τη «λίστα Forbes» - έχει εκτιναχτεί στα 6,4 τρισεκατομμύρια δολάρια, αλλά την ίδια ώρα το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού (3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι) στερείται την πρόσβαση σε βασικά αγαθά για την ανθρώπινη ύπαρξη: Τροφή, καθαρό νερό, οποιαδήποτε κοινωνική υποδομή (στέγη, ηλεκτρικό, αποχέτευση, παιδεία, στοιχειώδεις υπηρεσίες υγείας, περίθαλψης, κ.λπ.).

    Ζούμε σ’ έναν κόσμο που η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνατοτήτων θα μπορούσε να εξασφαλίσει να έχουν όλοι απ' όλα. Αλλά το 1/6 της ανθρωπότητας είναι θύμα υποσιτισμού. Ποτέ στο παρελθόν της ανθρώπινης ιστορίας δεν έχει καταγραφεί τέτοιας έκτασης βαρβαρότητα. 

    Ακούγεται εξωφρενικό, αλλά είναι η πραγματικότητα:

  • Θα ήταν αρκετό μόνο το 4% της περιουσίας των 225 πλουσιότερων κεφαλαιοκρατών για να εξασφαλιστεί τροφή για όλους τους κατοίκους της Γης.
  • Θα αρκούσαν οι περιουσίες των 7 πλουσιότερων καπιταλιστών για να εξαλειφθεί για πάντα η φτώχεια.

    Φυσικά υπάρχει μια «λεπτομέρεια»: Αν ο καπιταλισμός είχε τέτοιες ευαισθησίες, δε θα ήταν καπιταλισμός.

***

    Ο καπιταλισμός, ένα κοινωνικό σύστημα που βασίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, έχει ως κινητήρια δύναμη για την ύπαρξή του την αναζήτηση του κέρδους. Tου όλο και μεγαλύτερου κέρδους. Η ρήση του Μαρξ αποτελεί αξεπέραστη ακτινογραφία του καπιταλισμού: 

    Αυτό το σύστημα δε θα μπορούσε παρά να είναι σύμφυτο, σε κάθε του βήμα, με τη μαζική υπαγωγή σε καθεστώς εξαθλίωσης τεράστιων κοινωνικών στρωμάτων που έχουν εξασφαλισμένο ένα και μόνο «προνόμιο»: Να πληρώνουν τα σπασμένα της διαδοχικής και επαναλαμβανόμενης κρίσης του συστήματος.

     Μήπως, όμως, όλα αυτά που περιγράψαμε και συμβαίνουν στον κόσμο είναι προϊόν της «μοίρας»; Μήπως είναι «γραφτό» και «αναπόφευκτο» οι λαοί να ζουν στην εκμετάλλευση; Στη φτώχεια. Στη δυστυχία. Στην ανέχεια. Στην ανασφάλεια.

    Όχι, φυσικά. Τα όσα αποτρόπαια ζούμε δε συνιστούν «θεϊκό νόμο». Αυτό το μοντέλο κοινωνικής οργάνωσης απορρέει από άλλους νόμους. Όχι «φυσικούς»,  αλλά εξόχως «εξαναγκαστικούς». Ο νόμος των αβυσσαλέων κοινωνικών ανισοτήτων έλκει την «νομιμότητά του» από το γεγονός ότι σήμερα: 

  • Οι 356 πλουσιότερες δυναστείες του κόσμου απολαμβάνουν πλούτο που ξεπερνά το ετήσιο εισόδημα του 40% της ανθρωπότητας.
  • Μόλις  740 πολυεθνικές ελέγχουν το 80% του παγκόσμιου πλούτου!
  • Μόλις 147 από τις παραπάνω πολυεθνικές κατέχουν από μόνες τους το 40% του παγκόσμιου πλούτου!

***

    Μισό αιώνα μετά την έφοδο του ανθρώπου στο Φεγγάρι, δύσκολα θα μπορούσε κανείς να το αρνηθεί:  Ζούμε σε μια εποχή που το μέγεθος των κεφαλαίων είναι ασύλληπτο. Που η ανθρωπότητα έχει στη διάθεσή της ασύλληπτης ποιότητας και ποσότητας μέσα και δυνατότητες για την παραγωγή προϊόντων και αγαθών. Κι όμως: Ποτέ άλλοτε η ανθρωπότητα δεν είχε βιώσει τέτοιες ανισότητες, τέτοια ανασφάλεια και τέτοιας έκτασης φτώχεια.

    Τι παραλογισμός! Πράγματι. Μόνο που πρόκειται για έναν παραλογισμό απολύτως συνεπή με τη λογική του συστήματος. Η σύμφυση του πρωτοφανούς πλούτου με την απόλυτη αποστέρηση αποτελεί την αναπόδραστη συνέπεια των αγεφύρωτων και ανταγωνιστικών αντιθέσεων του καπιταλιστικού συστήματος. Αλλά μπροστά στην έκταση και το μέγεθος αυτών των αντιθέσεων, τι άλλη απόδειξη χρειάζεται για τον ξεπερασμένο - ιστορικά - χαρακτήρα αυτού του συστήματος;

    Συνεπώς: Ούτε τα τεχνολογικά μέσα λείπουν, ούτε τα χρήματα, ούτε ο πλούτος, ούτε οι επιστημονικές δυνατότητες ώστε να οικοδομηθούν τα πάντα από την αρχή. Να γκρεμιστεί αυτός ο παραλογισμός και να χτιστεί ο κόσμος σε άλλη βάση. Έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η πανανθρώπινη εξύψωση. Να εξασφαλιστεί εκείνη η προς τα πάνω ισότητα, ώστε:

  • Οι πάντες να απολαμβάνουν όλα όσα υπαγορεύονται από τις ανάγκες τους.
  • Οι πάντες να μπορούν να προσφέρουν στην κοινωνία όλα όσα τους επιτρέπουν οι ικανότητές τους.

***

    Όλα γύρω μας το επιβεβαιώνουν: Από την άποψη των αντικειμενικών προϋποθέσεων τίποτα δε λείπει για να φτιαχτεί ο κόσμος διαφορετικά. Για να οικοδομηθεί και να λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των αναγκών των πολλών και όχι τα κέρδη, την ξιπασιά και τα λούσα των λίγων.

    Αυτό που λείπει, αυτό που απουσιάζει για να μετασχηματιστούν οι δυνατότητες σε πραγματικότητα, είναι ένα και μόνο: Είναι η συνειδητοποίηση των δισεκατομμυρίων ανθρώπων, αυτών που παράγουν τον πλούτο, ότι έχουν τη δύναμη να κάνουν ακριβώς αυτό: Να μετασχηματίσουν τη δύναμή τους σε πράξη. Που σημαίνει: Να ενωθούν μεταξύ τους,  να σπάσουν τις αλυσίδες τους, να οργανωθούν, να επαναστατήσουν ενάντια στο άδικο και να φτιάξουν το δικό τους κόσμο.

    Είναι ουτοπικό να προσμένει κανείς ότι θα συμβεί; Η’ για να το θέσουμε αλλιώς: Είναι κατορθωτό, είναι «μπορετό» να συμβεί κάτι τέτοιο στον κόσμο; Είναι «μπορετό» να συμβεί κάτι τέτοιο στην Ελλάδα των 6,3 εκατομμυρίων που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, αλλά 559 ολιγάρχες κατέχουν το 45% του πλούτου της;

    Ναι, είναι «μπορετό»! Είναι ρεαλιστικό! Και άμεσα κατορθωτό! Δεν είναι λίγοι εκείνοι που  θα μιλήσουν για «ονειροπόλημα» και ανεδαφικό «ευχολόγιο». Στην πραγματικότητα είναι ο δικός τους «ρεαλισμός» που συνιστά προϊόν του εγκιβωτισμού της ανθρώπινης σκέψης στα στεγανά της μίζερης φωτογραφίας του σήμερα. Αλλά αν ίσχυε ο «ρεαλισμός» τους, τότε σε αυτή την περίπτωση, οι δούλοι θα ήταν ακόμα δούλοι.

 

email: mpog@enikos.gr 

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ...!!! ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ "ΚΟΡΩΝΕΣ" ΤΟΥ ΑΔΩΝΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ...!!!

2014-09-29 00:01

Του Αθανασόπουλου Περικλή

 Προεκλογικά στις περασμένες εκλογές ο Μανώλης Γλέζος είχε δηλώσει ότι, "θα αξιοποιηθούν οι καταθέσεις των Ελλήνων" και σηκώθηκε ολόκληρο το πολιτικό - οικονομικό Σύστημα να τον 
«φάει».

Σήμερα βλέπουμε σε επανάληψη το σενάριο να επαναλαμβάνεται με τις γνωστές «κορώνες» του τ. Υπουργού Κ. ΑΔΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, που διατυμπανίζει ότι αν ο Ελληνικός Λαός ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ θα «σηκώσει» από τις τράπεζες τις καταθέσεις του, αφήνοντας εμμέσως αιχμές για την δημοκρατικότητα της Ελληνικής πολιτείας, λέγοντας ευθέως ότι οι εκλογές δεν μπορούν να ανακόψουν την "μονόδρομη" εξοντωτική πολιτική για τον Ελληνικό Λαό, την οποία εφαρμόζει το  Σύστημα με τον εντολοδόχο σημερινό Πρωθυπουργό Α. ΣΑΜΑΡΑ να έχει ευθυγραμμιστεί πλήρως με τα συμφέροντα τωνΔανειστών, των  Ευρωπαϊκών Τραπεζών και γενικά μια τα παγκόσμια διατραπεζικά κέντρα.


Για να δούμε όμως τι κρυβόταν τότε πίσω από τις δηλώσεις του Μανώλη Γλέζου,  για τις οποίες  εντυπωσιάζουν η παραχαράξεις και οι διαστρεβλώσεις από όλο το Πολιτικό και Μηντιακό  σύστημα με αποκορύφωμα τις "κορώνες" του κ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, πρέπει να δούμε τι ισχύει σήμερα με τις καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών και θα καταλάβουμε..!!.

Αν πάει κάποιος σήμερα και καταθέσει τις οικονομίες του σε μια Ελληνική Τράπεζα θα εισπράξει τόκο με προθεσμία, το μέγιστο 2-2,5% και με δέσμευση του κεφαλαίου έως και 18 μήνες.
Από την άλλη η κυβέρνηση  πανηγυρίζει ότι βγήκε στις αγορές και δανείζεται με επιτόκιο  έως και 4,7% .

Αμέσα βλεπουμε οτι με την αξιοποίηση των καταθέσεων των Ελλήνων καταθετών, γίνεται εσωτερικός δανεισμός και  η Ελλάδα κερδίζει έως και δύο μονάδες στο επιτόκιο.
 ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ;

Δικαιολογημένα ορύονται σήμερα μέσω του λαλίστατου τ. Υπουργού για δήθεν απόσυρση των καταθέσεων γιατί, ενώ οι καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών σήμερα υπολογίζονται στα 160 δίς ευρώ, κανείς δεν γνωρίζει αν ευρίσκονται σε Ελληνικά ταμεία η έχουν διαφύγει στο εξωτερικό...!!

Πριν την ανακεφαλαίωση, φήμες ήθελαν να φέρουν ότι, το ποσό αυτό  δεν ξεπερνούσε τα 6-8 δίς ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι στην περίπτωση που ζητηθούν από τους Έλληνες μικροκαταθέτες τα χρήματά τους, θα είναι αδύνατη η είσπραξη τους και θα "αποκαλυφθεί η εικονική φτώχεια"  στο Ελληνικό τραπεζικό σύστημα, με αποτέλεσμα  η να τιναχθεί στον αέρα, η να  αναγκαστούν αυτοί που έβγαλαν τα χρήματα στο εξωτερικό να τα φέρουν στην Ελλάδα.

Μόνο το ένα τέταρτο τον καταθέσεων των Ελλήνων πολιτών αν «κατατεθούν» στην Ελλάδα και όχι στις συστημικές τράπεζες, θα σταματήσουμε να πληρώνουμε  πάνω από 2,5 δίς ευρώ το χρόνο στους δανειστές μας για τόκους.

Σε βάθος πενταετίας,  από την επένδυση των Ελλήνων καταθετών, θα κέρδιζε η χώρα έως και 22.5 δίς ευρώ.

Μόνο με αυτή την κίνηση, θα έπεφταν αύριο το πρωί στην αγορά 2,5 δίς ευρώ και  θα ξεκινούσαν άμεσα από την επόμενη μέρα οι επενδύσεις ,οπότε  η ανεργία θα έμπαινε άμεσα σε αρνητική πορεία.

Αυτό όμως που φοβίζει τον σημερινό Πρωθυπουργό της Ελλάδας ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ, ο οποίος σαν Πρόεδρος της Ευρώπης είχε χρεωθεί την οριστικοποίηση της  ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΩΝ σύμφωνα με την ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΙΣΣΑΒΩΝΑΣ, είναι να μην συρθεί η χώρα τώρα σε εκλογές, τις οποίες προβλέπεται ότι θα κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ, οπότε θα γίνει διαπραγματευτής με την Ευρώπη ο Α.ΤΣΙΠΡΑΣ, και θα ανακοπεί η πολιτική  του  ΣΟΪΜΠΛΕ και της ΜΕΡΚΕΛ που έχουν σαν  στόχο να μηδενίσουν τα επιτόκια των μικροκαταθετών στην Ευρώπη θεωρώντας τους ως επενδυτές.

Σε μια τέτοια περίπτωση  θα τιναχθεί το Ευρωπαϊκό Τραπεζικό Σύστημα και η πολιτική ΜΕΡΚΕΛ στον αέρα, πολύ χειρότερα αν γίνει «ντόμινο» και σε άλλες χώρες του Νότου (ΙΤΑΛΙΑ-ΙΣΠΑΝΙΑ-ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ).

Για του λόγου το αληθές, ας δόσει στη δημοσιότητα αν τολμάει, η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ πόσα χρήματα έχουν σήμερα οι Ελληνικές Τράπεζες στα ταμεία τους απο τις καταθέσεις των Ελλήνων μικροκαταθετών και πόσα έχουν βγάλει οι μεγαλοκαταθέτες και τραπεζίτες στο εξωτερικό..!!!

Δείτε τους παρακάτω πίνακες  και θα καταλάβετε γιατί "κορωνίζει" ο κ. ΑΔΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ και τι σημαίνει για τον Ελληνα πολίτη  η πρόταση του ΜΑΝΩΛΗ  ΓΛΕΖΟΥ και για την Ελλάδα και για τους Έλληνας.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΜΕ ΔΑΝΕΙΣΜΟ ΑΠΟ  ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
α/α
Ποσό δανεισμού από Ελληνες (δίς ευρώ)
Επιτόκιο %
Ετήσιο επιτόκιο (ευρώ)
Σε βάθος πενταετίας
1
1.000.000.000
2,50
25.000.000
125.000.000
2
5.000.000.000
2,50
125.000.000
625.000.000
3
10.000.000.000
2,50
250.000.000
1.250.000.000
4
15.000.000.000
2,50
375.000.000
1.875.000.000
5
20.000.000.000
2,50
500.000.000
2.500.000.000
6
30.000.000.000
2,50
750.000.000
3.750.000.000
7
50.000.000.000
2,50
1.250.000.000
6.250.000.000
8
100.000.000.000
2,50
2.500.000.000
12.500.000.000
         
ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΔΑΝΕΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ
α/α
Ποσό δανεισμού από Ελληνες  (δίς ευρώ)
Επιτόκιο %
Ετήσιο επιτόκιο (ευρώ)
Σε βάθος πενταετίας
1
1.000.000.000
4,50
45.000.000
225.000.000
2
5.000.000.000
4,50
225.000.000
1.125.000.000
3
10.000.000.000
4,50
450.000.000
2.250.000.000
4
15.000.000.000
4,50
675.000.000
3.375.000.000
5
20.000.000.000
4,50
900.000.000
4.500.000.000
6
30.000.000.000
4,50
1.350.000.000
6.750.000.000
7
50.000.000.000
4,50
2.250.000.000
11.250.000.000
8
100.000.000.000
4,50
4.500.000.000
22.500.000.000
 

 

ΠΩΣ «ΒΑΠΤΙΖΟΥΜΕ» ΤΟ ΑΣΠΡΟ, ΜΑΥΡΟ, ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ …ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟ

2014-09-28 23:56

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Κυριακή πρωί πριν πάμε στην εκκλησία έτυχε να παρακολουθήσουμε την γνωστή τηλεοπτική εκπομπή ιεράρχη μητρόπολης της κεντρικής Ελλάδας, που υποτίθεται πως
προωθεί τις παραδοσιακές μας αξίες. Πρώτη δυσάρεστη έκπληξη. Στην εκπομπή απαγορεύεται ο όρος και ο χαρακτηρισμός «λαθρομετανάστης». Όλοι αυτοί οι μουσουλμάνοι που κατά εκατοντάδες εισέρχονται καθημερινά βάσει συγκεκριμένου σχεδίου στην χώρα μας, ταυτίζονται με τους Έλληνες μετανάστες που πήγαιναν μετά από εξονυχιστικούς ελέγχους στην Γερμανία την δεκαετία του πενήντα και του εξήντα για να δουλέψουν στις γερμανικές φάμπρικες. Μάλιστα αναφέρθηκε πως δεν θα πρέπει όλοι αυτοί να αισθάνονται κανένα... «κόμπλεξ κατωτερότητας» από τους γηγενείς και ότι θα πρέπει να τους τονίζουμε πως και αυτά που πιστεύουν, (όπως ίσως και οι… Τζιχαντιστές), έχουν μεγάλη αξία και ότι θα πρέπει και εμείς να τα… γνωρίσουμε από αυτούς. Δεύτερη δυσάρεστη έκπληξη. Η οθωμανική κατοχή βαφτίζεται… πολυπολιτισμός και τονίζεται, ακούστε, πως την εποχή εκείνη οι χριστιανοί ζούσαν αρμόνικα με τους μουσουλμάνους, ότι όταν γιόρταζαν οι χριστιανοί γιόρταζαν μαζί τους και οι μουσουλμάνοι και ότι όταν γιόρταζαν οι μουσουλμάνοι γιόρταζαν μαζί τους και οι χριστιανοί. Έστω και να συνέβαινε αυτό σε κάποιες περιπτώσεις, δηλαδή για να μην τρελαθούμε τελείως, όλοι αυτοί που μαρτύρησαν στην σκοτεινή εκείνη εποχή, τα εκατομμύρια των άγριων γενοκτονιών της Ανατολής, είναι απλά μυθεύματα γιατί υπήρχε ένας.. «όμορφος» και «χαριτωμένος» πολυπολιτισμός, που πρέπει και σήμερα να τον μιμηθούμε για να πάμε μπροστά στον εκσυγχρονισμό της ιστορίας μας. Ακόμα και η γνωστή σε όλους μας αξιότιμη κύρια Ρεπούση, έχει ξεπεραστεί από όλες αυτές τις «προοδευτικές» απόψεις.  Αλλά δεν έφταναν όλα αυτά τα πολύ «ωραία». Στην περίφημη αυτή εκπομπή της δημόσιας τηλεόρασης, που την πληρώνουμε όλοι εμείς, έφτασαν στο σημείο να αναφέρουν ότι θα πρέπει να αλλάξει και το σύνταγμα για να επανακαθορίσουμε την ίδια μας την ταυτότητα και την κάνουμε πιο ανεκτική στη διαφορετικότητα, στην άλλη άποψη και να σβήσουμε το αποκλειστικό της ελληνορθόδοξης ύπαρξης μας. Μπράβο και συγχαρητήρια στην περίφημη αυτή εκπομπή!!!

Τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί μια ξέφρενη εκστρατεία με όλα τα μέσα, αλλαγής όλων των παραδοσιακών μας πιστεύω, όλων των παραδοσιακών μας αξιών, με αποκορύφωμα την ανατροπή της ίδιας μας της φύσης σαν ανθρώπινα όντα και πολυ περισσότερο σαν πρόσωπα της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Αλλά το θλιβερό δεν είναι ότι οι γνωστοί «σωτήρες» της πατρίδας μας αγωνίζονται να μας… «αλλάξουν  τα φώτα», άλλωστε αυτή είναι η αποστολή τους, αλλά ότι όλα αυτά τα στηρίζουν και τα ενισχύουν και ιεράρχες της ελληνικής εκκλησιαστικής ιεραρχίας. Δεν φτάνει που οι διάφοροι πολιτικοί «σωτήρες» μας «έσωσαν» από την καταστροφή, οδηγώντας τους Έλληνες στην αυτοκτονία, στον ξεριζωμό και στην ανεπανάληπτη ένδεια, δεν φτάνει που έχει παραδοθεί σε ξένους τοκογλύφους και ανθέλληνες η εθνική μας κυριαρχία, θα πρέπει να το υποστούμε και αυτό. Δηλαδή να βλέπουμε δημόσια  ιεράρχες να στηρίζουν και να προπαγανδίζουν όλη αυτή την νεοταξική λαίλαπα. Σε εκκλησίες μητρόπολης της δυτικής Θράκης και μάλιστα στον ακριτικό Έβρο, μοιράστηκε πρόσφατα, ακούστε, μέσα στους ιερούς ναούς ένα βιβλίο με τίτλο και περιεχόμενο να.. γνωρίσουμε το Ισλάμ. Δηλαδή εκείνο που μας καίει και εκείνο που μας απασχολεί και ίσως εκείνο που θα μας… «σώσει» είναι να…γνωρίσουμε το Ισλάμ!

Με όλα αυτά φαίνεται πόσο δίκαιο είχε εκείνος ο κορυφαίος βυζαντινολόγος, ο Στήβεν Ράνσιμαν και πόσο επίκαιρος είναι όταν έγραφε στο κορυφαίο βιβλίο του «Βυζαντινή Θεοκρατία», ότι, «Ο σεβασμός για την θεϊκή εξουσία του Αυτοκράτορα ή του Πατριάρχη δεν εμπόδιζε τους Βυζαντινούς να ξεσηκώνονται σε επανάσταση εναντίον ενός ανθρώπου που τον θεωρούσαν ανάξιο για τέτοια θέση».

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

Ένας Γεωργιάδης τους αξίζει -ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

2014-09-26 12:41

Ένας Γεωργιάδης τους αξίζει

Στην πολιτική πάντα υπήρχε η σοβαρότητα, πάντα υπήρχε και η φτήνια. Η περίπτωση του Γεωργιάδη αν αποδεικνύει κάτι είναι ότι η φτήνια στην πολιτική μπορεί να κάνει καριέρα ακόμα και στην γκροτέσκα, την γελοιογραφική της δηλαδή, εκδοχή.

 

    Το φαινόμενο δεν είναι πρωτότυπο και σίγουρα δεν είναι μόνο ελληνικό. «Το γκροτέσκο είναι μια από τις θεμελιώδεις μεθόδους της αυθαίρετης κυριαρχίας» λέει κάπου ο Φουκώ και προσθέτει ότι κατά περιόδους «η εξουσία έδινε για τον εαυτό της την εικόνα ότι πήγαζε από κάποιονπου ήταν μεταμφιεσμένος θεατρικά, από κάποιον σκιαγραφημένο σαν κλόουν, σαν παλιάτσο».

    Αντίστοιχη είναι η άποψη του Μαρξ που στην «Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη» επισημαίνει ότι η «...η πάλη των τάξεων στη Γαλλία δημιούργησε τέτοιες συνθήκες και τέτοια κατάσταση που έδωσαν τη δυνατότητα σ' ένα μέτριο και γελοίο πρόσωπο να παίξει το ρόλο του ήρωα».

    Επομένως, ο Γεωργιάδης - που θα πάρει τα λεφτά του από τις τράπεζες και θα τα φυγαδεύσει – είναι χρήσιμος. Είναι χρήσιμος γιατί υπενθυμίζει το έδαφος πάνω στο οποίο φύονται οι «Γεωργιάδηδες». Είναι χρήσιμος γιατί, έστω και ως καρικατούρα της ίδιας της πολιτικής έκπτωσης, αντικατοπτρίζει και προσδιορίζει το ακριβές πλαίσιο, το ακριβές περιεχόμενο εκείνης της εξουσίας που έχει για υπουργούς και για κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους της τους κάθε λογής «Γεωργιάδηδες».

 

Εξηγούμαστε:

    Εκείνο που - πριν από την «γενναία» κωλοτούμπα της νέας του αναδίπλωσης - ξεστόμισε ο Γεωργιάδης ως «εκβιασμό», ότι θα πάρει τα λεφτά του και θα φύγει, δεν είναι τίποτα λιγότερο από αυτό που περιγράφει το περιοδικό «Forbes»: Στο πλαίσιο των φορολογικών παραδείσων και μόνο στα νησιά Καϊμάν υπολογίζεται ότι οι καταθέσεις ξεπερνούν το 1,4 τρισ. δολάρια. Σύμφωνα με το περιοδικό περίπου 20 τρισ. δολάρια είναι κατατεθειμένα σε τράπεζες που έχουν την έδρα τους στους φορο-παραδείσους.

    Αυτό που είπε ο χαριτόβρυτος πρώην υπουργός δεν είναι παρά μια διαδεδομένη πρακτική εκ μέρους της τάξης της οποίας τα συμφέροντα εκπροσωπούν  κυβερνήσεις σαν αυτή στην οποία ανήκει ο Γεωργιάδης: Όπως έχει καταγραφεί από την εφημερίδα «Γκάρντιαν» και «σύμφωνα με μια συντηρητική εκτίμηση, το ένα τρίτο του παγκόσμιου πλούτου διατηρείται σε φορολογικούς παραδείσους, όπου πραγματοποιείται το 80% των διεθνών τραπεζικών συναλλαγών. Περισσότερα από τα μισά κεφάλαια των διεθνών χρηματιστηρίων "σταθμεύουν" εκεί σε κάποιο σημείο της διαδρομής τους».

    Ο λόγος του Γεωργιάδη – ανεξαρτήτως στιλ – είναι «πατριωτικά» πανομοιότυπος με πρακτικές όπως αυτή: Στην όμορφη πατρίδα μας το 2002 αποκαλύφθηκε ότι οι τράπεζες έβρισκαν σε μεγαλοκαταθέτες τους «παράθυρα» και τους προέτρεπαν σε εκτεταμένη φοροδιαφυγή μέσω «οφ σορ» εταιρειών: «Σέρβις σε "οφ σορ" από τράπεζες. Διευκολύνουν μεγαλοκαταθέτες να γλιτώνουν φόρο καταθέσεων και ακινήτων» σημείωναν τότε τα ρεπορτάζ στον Τύπο («Ελευθεροτυπία», 3/5/2002). Υποτίθεται ότι από το υπουργείο Οικονομικών για την εξιχνίαση αυτού του τεραστίων διαστάσεων οικονομικού σκανδάλου διεξήχθη έρευνα. Δώδεκα χρόνια αργότερα, ουδείς έχει πληροφορηθεί κάτι για τα αποτελέσματά της...

    Ξέρετε ο Γεωργιάδης ούτε να απειλεί θα μπορούσε, ούτε να εκβιάζει θα μπορούσε, ούτε να κινδυνολογεί θα μπορούσε, αν τη δυνατότητα αυτή δεν του την έδινε το καθεστώς μιας νομιμότητας που αποκαλείται «ελευθερία κίνησης κεφαλαίων». Πρόκειται για τη μοναδική, στην πραγματικότητα, ελευθερία που αναγνωρίζει το καπιταλιστικό σύστημα, δηλαδή το σύστημα της σύμφυσης μεταξύ τραπεζών και κεφαλαιοκρατών.

    Στο πλαίσιο αυτού του κεφαλαιοκρατικού «όπου Γης και πατρίς» είναι που το διάστημα 2008 – 2011 έφυγαν από την Ελλάδα εμβάσματα ύψους 22 δισ. ευρώ προς άλλη Γη άλλα μέρη που κανέναν δεν ξέρουμε και κανείς δεν μας ξέρει.

    Αυτό με το οποίο μας απείλησε ο Γεωργιάδης είναι ό,τι ακριβώς περιλαμβάνεται στη Συνθήκη του Μάαστριχτ. Είναι ο νόμος – ιερό δισκοπότηρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του παγκοσμιοποιημένου  Μινώταυρου που εξουσιάζεται από το μεγάλο κεφάλαιο και κυβερνιέται από «Γεωργιάδηδες».  Όπως υπενθύμισε προχτές ο συνάδελφος Γιώργος Παππούς («Mega», 23/9/2014) στο πλαίσιο αυτού του συστήματος - όπου «ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό» και που την «ηθική» την έχει γραμμένη στις «λίστες Λαγκάρντ» του – τα χρήματα που φυγαδεύτηκαν από την Ελλάδα την περίοδο 2003 – 2011 ανέρχονται στα 261 δισ. δολάρια, ήτοι 207 δισ. ευρώ!

    Αυτά τα 207 δισ. ευρώ (αναλυτική περιγραφή στην έκθεση της οργάνωσης «Global Financial Integrity», http://www.gfintegrity.org/, «Greece Lost $261 Billion in Illicit Financial Outflows from 2003-2011, GFI’s Baker Tells Der Spiegel») σημαίνουν ότι σε μια οχταετία έκαναν από την Ελλάδα «φτερά» και βρήκαν «φωλίτσα» στην Ελβετία και αλλού ποσά που α) ισοδυναμούν με το 64% του δημόσιου χρέους της χώρας, β) ξεπερνούν ολόκληρο το ΑΕΠ της Ελλάδας για το 2014 (181 δισ. ευρώ) , γ) ξεπερνούν κατά 3 φορές τα λεφτά που κλάπηκαν από τον ελληνικό λαό μέσω των Μνημονίων!

    Ένα τέτοιο οικονομικό σύστημα, λοιπόν, πολιτικές φιγούρες σαν του Γεωργιάδη είναι ό,τι πρέπει για να το εκπροσωπούν.

enikos.gr

Προϊόντα: 351 - 360 από 412
<< 34 | 35 | 36 | 37 | 38 >>