Μήνυμα Διευθυντή δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας για την επανεκλογή του
Αγαπητές & Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Με αφορμή την επανεκλογή μου στη θέση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας επικοινωνώ μαζί σας προκειμένου να εκθέσω δημόσια σκέψεις απολογισμού για το χρονικό διάστημα της θητείας που προηγήθηκε και σχέδια για το έργο που είναι να παραχθεί στη διάρκεια της νέας υπηρεσίας.
Κατά την τετραετία 2011-2015 επιτεύχθηκαν πολλοί και δύσκολοι στόχοι οι οποίοι συνδέθηκαν κυρίως με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία μας και με τη συνετή διαχείριση του δυναμικού των εκπαιδευτικών, οι οποίοι σημειωτέον επιτελούν πρωτίστως έργο ανθρωπιστικό και οπωσδήποτε μορφωτικό.
Η επίτευξη των παραπάνω στόχων υπήρξε αποτέλεσμα μιας μετριοπαθούς διοίκησης στηριζόμενης στην αρμονική και εποικοδομητική συνεργασία με τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων, αλλά και με τους συλλόγους των γονέων.
Η επίλυση κάθε προβλήματος συνδέθηκε με τις συνθήκες που το δημιούργησαν καθώς και με τη διαμόρφωση νέων δεδομένων τέτοιων που να αποκλείουν ή τουλάχιστον να περιορίζουν την επανεμφάνισή του. Η αντιμετώπιση αυτή επέδρασε θετικά στην ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών, σχέσεων δημοκρατικού διαλόγου, διαφάνειας και αλληλεγγύης μεταξύ ημών και των συναδέλφων που υπηρετούν ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σχολεία της Περιφερειακής μας Ενότητας. Εύλογο είναι πως η παραπάνω αντίληψη και τα ευεργετήματά της είχαν ως πρώτο αποδέκτη τον μαθητή και ως τελικό την ελληνική κοινωνία στο σύνολό της.
Η εποχή που έρχεται είναι εποχή καινοτομιών και νεωτερισμών, όχι μόνο προς την κατεύθυνση της χρήσης της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, αλλά και προς την πορεία της εισαγωγής νέων θεσμών όπως η Διά Βίου Μάθηση και το mentoring, νέων εννοιών όπως η ενεργός πολιτειότητα και η συμμετοχή στην κοινότητα, καθώς και νέων εκπαιδευτικών στόχων όπως η κριτική ανάγνωση των πληροφοριών, η λήψη και υλοποίηση αποφάσεων μέσα σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον, η προσωπική ανάπτυξη και η καλλιέργεια ατομικών δεξιοτήτων.
Το πλέον σημαντικό όμως είναι ότι με τις δικές μας προσπάθειες πρέπει να καταστεί το σύγχρονο σχολείο ελκυστικό για τους μαθητές μας. Ένα τέτοιο σχολείο καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των παιδιών και επιτρέπει την ελεύθερη έκφρασή τους. Δίνει προτεραιότητα στην προσέγγιση με την τοπική κοινωνία και αίρει φαινόμενα όπως ο κοινωνικός αποκλεισμός και η περιθωριοποίηση. Εξασφαλίζει την ισότιμη εκπαίδευση για όλους και την πολύπλευρη στήριξη για τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Πραγματώνει τη μάθηση μέσα σε ένα πλαίσιο συνεργασίας, ανεκτικότητας και αλληλοσεβασμού.
Κάθε νέα θητεία ενός δημόσιου λειτουργού θεμελιώνεται στην εμπειρία του παρελθόντος, αναπτύσσεται με τις δυνατότητες του παρόντος, αλλά αποκτά όραμα μέσα από την προοπτική του μέλλοντος. Το όραμα αυτής της θητείας είναι με την αποκτημένη πλέον εμπειρία να θέσουμε το σύνολο των πνευματικών και ηθικών μας δυνάμεων στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού, του μαθητή και του γονέα.
Με Τιμή
Σπύρος Πιλιτζίδης, Διευθυντής Δ.Ε. Φθιώτιδας