ΟΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ ΣΠΟΥΔΑΓΜΕΝΟΙ ΜΙΑΣ ΣΑΡΑΚΟΝΤΑΕΤΙΑΣ

2018-06-07 15:24

 

"Το παπανδρεϊκό κράτος, θέλοντας ν' αλλάξει τα κοινωνικά δεδομένα και να ελέγξει απόλυτα τους εκπαιδευτικούς, κατέστρεψε όλα τα αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης. Έβαλε μέσα στην παιδεία την διαφθορά. Θέλοντας να εξασφαλίσει την "συμπάθεια" της νεολαίας, τη διέφθειρε σε "είδος". Την "διέφθειρε", απαλλάσσοντάς την από τον κόπο της εκπαίδευσης. Τα λύκεια έγιναν χώρος διασκέδασης για τους πολλούς και χώρος "αναμονής" για τα Πανεπιστήμια για τους λίγους (και εκκολαπτήρια Πρωθυπουργικών θόκων...). Οι εκπαιδευόμενοι μαθητές πήγαιναν και έρχονταν, χωρίς να κάνουν τίποτε απολύτως. Η χαρά του παιδιού.

Η χαρά του χαζού παιδιού συγκεκριμένα, εφόσον όλοι αυτοί οι οποίοι "τελείωναν" το λύκειο ήταν πρακτικά αγράμματοι. Πραγματικά αγράμματοι, εφόσον πολλοί από αυτούς τελειώνουν το λύκειο και αντιμετωπίζουν πρόβλημα ανάγνωσης και γραφής. Υπάρχουν απόφοιτοι λυκείων, που γράφουν στα κινητά τους μηνύματα με λατινικούς χαρακτήρες, απλά για να κρύβουν την παντελή άγνοιά τους στην ελληνική γραφή. Αγράμματοι, που, με τα "προσόντα" της εκπαίδευσης που είχαν λάβει. μόνο ως σερβιτόροι, χαμάληδες και ντελιβεράδες θα μπορούσαν να εργαστούν.

Αν κάποιος μαθητής διαμαρτυρόταν εκείνη την εποχή για το παπανδρεϊκό "όραμα", ήταν ο "σπασίκλας", ενώ όλοι οι άλλοι ήταν "προχωρημένοι". Αν κάποιος γονέας διαμαρτυρόταν, ήταν ο φασίστας, ενώ όλοι οι άλλοι ήταν οι "δημοκράτες". Πίσω από μια ομιχλώδη άποψη περί "ελευθερίας" έκρυβαν πολιτικές σκοπιμότητες, οι οποίες στόχο είχαν τον εκμαυλισμό της νεολαίας. Μιλάμε για τόση αθλιότητα, που σε κάνει να νοσταλγείς ακόμα και την εποχή της Δεξιάς. Τότε τουλάχιστον οι απόφοιτοι της μέσης εκπαίδευσης ήταν μορφωμένοι, με κριτήρια τα οποία πολλές φορές σήμερα δεν πληρούν ούτε οι απόφοιτοι των ΑΕΙ. Ξεχώριζε ο απόφοιτος της μέσης εκπαίδευσης από τον αγράμματο όπως η μύγα μέσα στα γάλα. Ξεχώριζε όπως ένας εκπαιδευμένος εργάτης από έναν άσχετο δουλοπάροικο.

Στην εποχή του παπανδρεϊκού κράτους "μορφωμένοι" κι αμόρφωτοι έγιναν ένα και το αυτό.

Αυτό συνέφερε το ΠΑΣΟΚ, εφόσον αυτό είχε το "μαχαίρι" και αυτό είχε και το "καρπούζι". Όλοι αυτοί οι ανεκπαίδευτοι και άσχετοι μαθητές θα γίνονταν "όμηροί" του σε όλα τα επίπεδα. Μπορούσε να τους "διαφθείρει" με έναν εγκληματικό σχεδιασμό, που τους οδηγούσε άκοπα στα ΑΕΙ και μπορούσε να τους "διαφθείρει" με μια θέση στο δημόσιο, εφόσον δεν είχαν προσόντα να εργαστούν πουθενά αλλού χωρίς μέσον. Ήταν μεν απόφοιτοι λυκείου, αλλά είχαν εκπαίδευση δουλοπάροικου. Υπερτροφικοί ανήλικοι, που δεν γνώριζαν να κάνουν τίποτε απολύτως και είχαν συνηθίσει να παίρνουν, χωρίς να κοπιάζουν. Άκοπα έπαιρναν το απολυτήριο και άκοπα ήθελαν να εργάζονται. Όταν έμπαιναν και στα ΑΕΙ, αυτή η κατάσταση γινόταν ακόμα χειρότερη.

Με το "καρότο", είτε της εισαγωγής στα ΑΕΙ είτε του διορισμού σε μια δημόσια θέση, το ΠΑΣΟΚ έσερνε μια ολόκληρη κοινωνία πίσω από τους "επαναστάτες" του. Μια κοινωνία, η οποία ήταν έτοιμη να δεχθεί τη "διαφθορά" του φασισμού και να συμμετάσχει και η ίδια σ' αυτήν στο μέτρο που μπορούσε. Αυτό ήταν και το μεγαλύτερο έγκλημα που έγινε εις βάρος της ελληνικής κοινωνίας, γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα, αντί να χρησιμοποιηθεί υπέρ της, χρησιμοποιήθηκε εις βάρος της και τα αποτελέσματα ήταν τραγικά.

"Όταν είσαι αμόρφωτος, δεν έχεις "οράματα", για τα οποία θα ήθελες ν' αγωνιστείς. Όταν δεν είσαι εκπαιδευμένος για τίποτε απολύτως, δεν έχεις δημιουργικές τάσεις, ώστε να επιδιώξεις να επιτύχεις έναν στόχο. Όταν ο περίγυρός σου δεν είναι επίσης εκπαιδευμένος, δεν μπορεί να εκτιμήσει την εργασία σου, ώστε να σε επιβραβεύσει.

"Αυτό ήταν το ζητούμενο για τους φασίστες του σοσιαλισμού. Μέσα σ' αυτήν την κοινωνία μπορούσαν να επιτύχουν όλους τους στόχους τους. Παρασέρνοντας τον κόσμο στη δική τους εκφυλιστική λογική της "μαγκιάς", θα διαιώνιζαν τη "βασιλεία" τους. Θα βολεύονταν αυτοί και θα βόλευαν και τα παιδιά τους. Αυτή η κοινωνία των "θέλω να διαφθαρώ" πολιτών θα δεχόταν τα πάντα. Για όσο διάστημα θα μπορούσαν να υπόσχονται βολέματα και αυξήσεις, θα τους έλεγχαν απόλυτα. Άλλος για ένα "πανωσήκωμα", άλλος για ένα φακελάκι, όλοι θα πρόσφεραν τον "οβολό" τους στους "ευεργέτες" τους. Αυτοί οι "μάγκες" πολίτες όχι Γιωργάκηδες και Κωστάκηδες θα ψήφιζαν, αλλά και Ουραγκοτάγκους.

(Αποσπάσματα από το άρθρο του Παναγιώτη Τραϊανού "Το Χωνί του Συστήματος Παιδείας")